احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس یازدهم نمی‌گذارد آب خوش از گلوی روحانی پایین برود/ باید منتظر استیضاح‌های سریالی باشیم/ وزیران در یک سال پیش رو دست به عصا راه خواهند رفت/ باید دعا کنیم همکاری مجلس یازدهم با دولت دوازدهم ختم به خیر شود

احمد شیرزاد گفت: سیستم مدیریتی کشور باید خود را آماده فضایی آکنده از چالش و تنش کند. آن هم در شرایطی که از چند جهت تحت فشاریم و به همین دلیل بیش از همیشه به آرامش و البته انسجام نیاز داریم.

مجلس یازدهم نمی‌گذارد آب خوش از گلوی روحانی پایین برود/ باید منتظر استیضاح‌های سریالی باشیم/ وزیران در یک سال پیش رو دست به عصا راه خواهند رفت/ باید دعا کنیم همکاری مجلس یازدهم با دولت دوازدهم ختم به خیر شود
کد خبر: 389328
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حضور حداکثری اصولگرایان تندرو در مجلس یازدهم احتمال رویارویی جدی مجلس و دولت را به بالاترین حد ممکن رسانده است، به طوری که از همین حالا تحلیل‌‌های گوناگونی درباره این رویارویی شنیده می‌شود.

اصولگرایان تندرو در مجلس یازدهم دست بالا را دارند

احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، در این باره اظهار داشت: در روزهای منتهی به انتخابات دوم اسفند، معلوم بود اصولگرایان تندرو در مجلس یازدهم دست بالا را خواهند داشت. حالا هم که به واسطه مشارکتی پایین آنها اکثریت را در اختیار دارند،‌ حتماً از همان اولین روز عرصه را بر دولت تنگ خواهند کرد. می‌توان گفت،‌ از خرداد 99 تا مرداد 1400 نخواهند گذاشت آب خوش از گلوی روحانی پایین برود (بیشتر بخوانیم) .

منتظر استیضاح‌های سریالی باشیم

نماینده ادوار مجلس در ادامه سخنانش گفت: باید همزمان با آغاز کار یازدهمین دوره مجلس، منتظر استیضاح‌های سریالی باشیم؛ یعنی هر روز به هر بهانه منطقی یا غیرمنطقی‌ای وزیران را به مجلس دعوت خواهند کرد تا به سوال‌‌هایشان پاسخ دهند. سوال و جوابی که توسط نمایندگان در نهایت به استیضاح خواهد انجامید. این یعنی وزیران روحانی در یک‌ سال پیش رو دست به عصا راه خواهند رفت؛ بنابراین روشن است که کارآمدی دولت تا حد زیادی تحت تاثیر این شرایط قرار می‌گیرد (بیشتر بخوانیم) .

از چند جهت تحت فشاریم

او افزود: از همین روست که سیستم مدیریتی کشور باید خود را آماده فضایی آکنده از چالش و تنش کند. آن هم در شرایطی که از چند جهت تحت فشاریم و به همین دلیل بیش از همیشه به آرامش و البته انسجام نیاز داریم. البته شاید مسئولان رده‌بالا برای این وضعیت چاره‌اندیشی کنند چون فقط توصیه از بالا می‌تواند تندروها را کنترل کنند (بیشتر بخوانیم) .

احمد شیرزاد در پایان صحبت‌هایش گفت:‌ باید دعا کنیم همکاری مجلس یازدهم با دولت دوازدهم ختم به خیر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها