سید میثم حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز:

حفاظ فیزیکی در حرم امامزادگان شیراز نصب شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز، گفت: با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، حفاظ فیزیکی در حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه شیراز نصب و محدودیت زیارتی اعمال شده است.

حفاظ فیزیکی در حرم امامزادگان شیراز نصب شد
کد خبر: 389362
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۵:۴۳:۵۷

اعتمادآنلاین| سید میثم حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز، شنبه در جمع خبرنگاران براعمال محدودیت زیارتی در بقاع متبرکه شهرستان شیراز تاکید و بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، جداسازی ضریح مطهر امامزادگان شیراز از طریق نصب حفاظ فیزیکی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باتوجه به شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از گسترش این بیماری، تمهیداتی در بقاع متبرکه شیراز صورت پذیرفته، گفت: شست و شوی صحن و سرای حرم مطهر امامزادگان و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی به صورت مستمر و مداوم صورت می‌پذیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز ادامه داد: از آنجا که ضریح‌های مطهر بقاع متبرکه همواره در تماس مستقیم با دست و صورت زائران قرار می‌گیرد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محدودیت‌هایی برای نحوه زیارت در بقاع متبرکه به منظور جلوگیری از ارتباط مستقیم با ضریح‌های مطهر اعمال شده است.

وی اظهار داشت: در واقع با نصب حفاظ‌های فیزیکی در اطراف ضریح، مانع از تماس مستقیم و ارتباط لمسی زائران با سطوح ضریح‌های مطهر شده‌ایم تا با اعمال محدودیت ضمن فراهم سازی امکان زیارت و عبادت، مردم توصیه‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

حسینی با اعلام اینکه برگزاری آیین‌های مذهبی جمعی در بقاع متبرکه نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است، افزود: نصب حفاظ فیزیکی و اعمال محدودیت زیارتی هم اکنون در بقاع متبرکه سیدعلاءالدین حسین(ع)،علی بن حمزه(ع)، سیدتاج الدین غریب(ع)، سید محمد(ع) قصردشت، شاهداعی الی الله(ع) و چند بقعه متبرکه دیگر انجام شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها