مسعود آسیما، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور:

ملاقات با ساکنان خانه سالمندان ممنوع شد

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور از ممنوعیت ملاقات با ساکنان خانه سالمندان خبر داد و گفت: این اقدام در جهت رعایت موارد پیشگیری به موارد ابتلا به ویروس کرونا است.

ملاقات با ساکنان خانه سالمندان ممنوع شد
کد خبر: 389377
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۶:۰۱:۰۱

اعتمادآنلاین| مسعود آسیما، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور گفت: دستورالعمل پیشگیری و کنترل کرونا برای خانه های سالمندان، مراکز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی، خانه های کوچک، خانه های حمایتی و خانه های گروهی تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور تهیه شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس ملاقات حضوری خانواده ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است و همه بازدیدهای غیرتخصصی از مرکز تا برقراری شرایط عادی لغو می شود.

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور گفت: در هر مرکز شبانه روزی نگهداری باید یک اتاق بیمار با امکان تهویه مناسب و با مکانیسم چادر صحرایی جهت جداسازی بیماران مشکوک آماده شود.

آسیما تاکید کرد: این اتاق باید دارای حداقل یک تخت با پنجره های نیمه باز و دارای تهویه باشد. جریان هوا باید به سمت بیرون از ساختمان و به سوی فضای آزاد برقرار شود به نحوی که احتمال ابتلای پرسنل به بیماری به حداقل برسد. این اتاق نباید در مجاورت قسمت های حساس مرکز مانند سالن غذاخوری باشد و باید به صورت مکرر با مواد ضد عفونی کننده تمیز شود و در صورت نیاز به تخت اضافی باید فاصله یک متر رعایت شود.

وی ادامه داد: در صورت بروز علائم، فرد مشکوک به اتاق بیمار منتقل می شود. اگر خدمت گیرنده ساکن در مراکز شبانه روزی دارای خانواده نباشد یا به هر دلیلی نتوان وی را به خانواده اش تحویل داد، تا مدت تعیین شده توسط پزشک در اتاق بیمار اقامت خواهد داشت و ورود وی به مکانهای عمومی مرکز ممنوع است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور گفت: در صورتیکه فرد مشکوک دارای خانواده باشد ضمن اطلاع به خانواده به مراکز درمانی اعزام شود و پس از ترخیص از بیمارستان به خانواده تحویل داده خواهد شد و تا اطلاع ثانوی از پذیرش وی ممانعت می شود.

آسیما افزود: بر اساس دستورالعمل باید تا برقراری شرایط عادی تا حتی امکان مدیر مرکز نسبت به ترخیص افراد دارای سرپرست موثر اقدام کند.

وی ادامه داد: مسئولان مراکز به محض برخورد با موارد مشکوک با ظن بالا و افراد مبتلا به بیماری، مراتب را در اسرع وقت بهزیستی استان جهت ارائه گزارش به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کنند.

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور گفت: باید به سرعت مذاکرات اولیه بین سازمان بهزیستی استان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی درباره ارجاع موارد شدید جهت بستری و درمان انجام شود به طوری که هر مرکز نگهداری سازمان قبل از شروع همه گیری با مرکز درمانی مشخص جهت پذیرش بیماران احتمالی هماهنگی لازم را انجام داده باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها