کد خبر: 389378
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

شرایط دولت با وجود مجلس یازدهم سخت‌تر خواهد شد/ اگر به دولت اختیارات بیشتر داده شود، از عهده بحران‌های موجود برخواهد آمد/ مجلس آینده باید در برابر اتفاقات خویشتنداری بیشتری نشان دهد/ مجلس یازدهم نباید انتقام هفت سال گذشته را از دولت روحانی بگیرد

غلامعلی رجایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: از توانایی دولت ناامید نیستم به شرط اینکه دولت بتواند از اختیارات خود استفاده کند و علاوه بر آن اختیاراتی هم به او تفویض شود؛ مانند اختیاری که در جریان برجام به دولت داده شد و با 5+1 مذاکره کردند و به نتیجه هم رسیدند.

شرایط دولت با وجود مجلس یازدهم سخت‌تر خواهد شد/ اگر به دولت اختیارات بیشتر داده شود، از عهده بحران‌های موجود برخواهد آمد/ مجلس آینده باید در برابر اتفاقات خویشتنداری بیشتری نشان دهد/ مجلس یازدهم نباید انتقام هفت سال گذشته را از دولت روحانی بگیرد
کد خبر: 389378
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهتاب اسفندیاری- غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره آینده دولت حسن روحانی با توجه به ترکیب مجلسی که یکدست اصولگرا و مخالف سیاست‌های دولت است گفت: دولت روحانی با این ترکیبی که شورای نگهبان پیش روی انتخابات قرار داد، در آینده روزهای سختی خواهد داشت؛ از جمله حتماً فشارهایی متوجه شخص رئیس‌جمهور خواهد بود.

او در ادامه با تاکید بر شرایط سخت دولت در روزهای پیش رو عنوان کرد: امیدوارم با یک مفاهمه و تعقل در شرایط بدی که در حال حاضر در جریان برجام و روابط خارجی وجود دارد، بنا بر توصیه مقامات، مجلس جدید کمی خویشتنداری کند و بر این تصور نباشد که باید انتقام هفت سال گذشته را از دولت روحانی بگیرد.

رجایی در پاسخ این سوال که با توجه به شرایط حاکم، آیا دولت توان عبور از بحران‌ها را دارد توضیح داد: بحران‌های موجود خیلی جدی و فارغ از توان دولت است، اما اگر دولت بتواند از اختیارات خود هم در مراودات سیاست خارجی و هم تعاملات داخلی استفاده کند، فکر می‌کنم توفیقاتی داشته باشد.

بحران‌های موجود خیلی جدی و فارغ از توان دولت است، اما اگر دولت بتواند از اختیارات خود هم در مراودات سیاست خارجی و هم تعاملات داخلی استفاده کند، فکر می‌کنم توفیقاتی داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: از توانایی دولت ناامید نیستم به شرط اینکه دولت بتواند از اختیارات خود استفاده کند و علاوه بر آن اختیاراتی هم به او تفویض شود. مانند اختیاری که در جریان برجام به دولت داده شد و با 5+1 مذاکره کردند و به نتیجه هم رسیدند.

او درباره احتمال واگذاری اختیارات بیشتر به دولت با وجود مجلس یازدهم بازگو کرد: اختیاراتی که از آن صحبت می‌کنم بالاتر از محدوده مجلس است. این اختیارات باید از مقامات نظام به دولت داده شود. قاعدتاً مجلس هم باید خویشتنداری بیشتری در برابر اتفاقات از خود نشان دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به تازه‌کار بودن بسیاری از چهره‌هایی که به مجلس آینده وارد شده‌اند گفت: با این ترکیبی که مجلس پیدا کرده تصور من بر این است که دولت روزهای سختی خواهد داشت. چون این افراد اغلب تجربه پارلمانی و تخصص لازم را در مسائل کارشناسی مجلس ندارند، بنابراین مدت‌ها زمان لازم است تا بتوانند بر کار خود و شرایط کشور مسلط شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها