«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جهان باید منتظر چه تحولاتی باشد؟

از چند ماه پیش جهان وارد آخرین سال از دهه دوم قرن بیست و یکم شد و اکنون کارشناسان از اتفاقات پیش روی کره زمین طی 10 سال بعد از آن سخن می‌گویند.

جهان باید منتظر چه تحولاتی باشد؟
کد خبر: 389391
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۶ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| از چند ماه پیش جهان وارد آخرین سال از دهه دوم قرن بیست و یکم شد و اکنون کارشناسان از اتفاقات پیش روی کره زمین طی 10 سال بعد از آن سخن می‌گویند.

به گزارش اعتمادآنلاین، موسسه تحقیقات ماساچوست آمریکا در پایگاه اطلاع‌رسانی خود 9 رخداد را برای سال 2030 پیش‌بینی کرده است که این پیشامدها عبارت‌اند از:

1- تغییرات جمعیتی

همزمان با فرا رسیدن 2030 بیش از یک میلیارد نفر 65 سالگی را می‌گذرانند و مردم عمر بیشتری خواهند کرد.

2- بحران محیط‌زیستی

مشکلات کشورهای جهان در چارچوب برقراری توازن بین الزامات بلندمدت محیط‌زیستی و نیازهای اقتصادی کوتاه‌مدت همچنان ادامه خواهد یافت.

3- مشکل آب

آب به یکی از منابع کمیاب تبدیل خواهد شد، این مساله مشکلات عدیده‌ای را برای بسیاری از شهرهای جهان رقم خواهد زد و اغلب مردم از کمبود آب رنج خواهند برد.

4- توسعه فنی

با فرا رسیدن سال 2030، خواهیم دید که سطح هوش مصنوعی به سطح هوش انسانی نزدیک و نزدیک‌تر خواهد شد.

5- انرژی پاک

مشکلاتی همچون کمبود آب و محیط‌زیست به توسعه فناوری‌های نوینی می‌انجامد که می‌تواند به زیربنایی برای بالا بردن راندمان بدل شود.

6- دسترسی آزاد به اطلاع شخصی افراد

آن‌قدر سطح دسترسی مردم به داده‌‌ها افزایش پیدا می‌کند که علاوه بر اطلاعات موسسات و سازمان‌ها، اطلاعات شخصی افراد هم در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

7- گرایش‌های قومیتی

پیش‌بینی می‌شود شاهد به راه افتادن موج‌هایی در این مسیر باشیم؛ این رخداد به ویژه در سایه افزایش شمار بیگانگان و خارجی‌ها در کشورهای میزبان و نیز تغییر بسیاری از قوانین مربوط به مهاجرت به وقوع خواهد پیوست.

8- سیاست بین‌المللی

مشکلات جهانی تا آنجا پیش می‌رود که نیاز مبرمی به همکاری در سطح بین‌المللی حس خواهد شد، اما این کار به آسانی به انجام نمی‌رسد؛ از همین رو برخی از موسسات و شرکت‌ها برای حل این مشکلات به پا خواهند خاست.

9- زوال روستاها

با فرا رسیدن سال 2030 بیش از 2سوم جمعیت جهان برای زندگی روانه شهرها می‌شوند و این امر از طریق مهاجرت هرچه بیشتر از روستاها به شهر صورت خواهد پذیرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها