کد خبر: 389393
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

بر اساس جدیدترین گزارش وزارت ارتباطات:

اپراتور برتر موبایل در توسعه ارتباطات روستایی مشخص شد

بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رتبه نخست توسعه ارتباطات روستایی در اختیار همراه اول است به طوریکه این اپراتور موفق شده در سه ماهه سوم سالجاری نزدیک به 45 هزار روستا و یک هزار و 252 شهر را تحت پوشش خدمات ارتباطی خود قرار دهد.

اپراتور برتر موبایل در توسعه ارتباطات روستایی مشخص شد
کد خبر: 389393
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رتبه نخست توسعه ارتباطات روستایی در اختیار همراه اول است به طوریکه این اپراتور موفق شده در سه ماهه سوم سالجاری نزدیک به 45 هزار روستا و یک هزار و 252 شهر را تحت پوشش خدمات ارتباطی خود قرار دهد.

به گزارش شمانیوز، ارتباطات و تکنولوژی های نوین امروز از اساسی ترین عوامل رشد و توسعه کشورهاست و همچنین نقش مهمی را در اشتغالزایی، رونق اقتصادی و کاهش هزینه های مراجعات مردمی برای دریافت خدمات ایفا می کند؛ بر همین اساس است که کشورهای درحال توسعه در تلاش هستند به واسطه بهره مندی از امکانات خود زمینه های رشد را در این حوزه ایجاد کنند.

در«قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران» که اسفند ماه سال 1395 تصویب شده، آمده که وزارت ارتباطات باید در جهت «توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی سرمایه‌گذاری کند، به‌ گونه‌ای که امکان ارائه حداقل چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت(سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی) در 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور امکان‌پذیر گردد.»

در چنین شرایطی می توان گفت هریک از اپراتورهای کشور درکنار وظایف و مسوولیت هایی که برعهده گرفته اند سهمی بزرگ در پیشبرد قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور دارند.

اما بازار رقابتی اپراتورهای کشور موجب شده است که سهم هریک از اپراتورها در پیشبرد اهداف کلان دولت خاصه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متفاوت باشد.

در ادامه این گزارش درصدد هستیم سهم هریک از اپراتورهای کشور را در وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده ها بر اساس پایین ترین سطح تکنولوژی تا پایان سه ماهه سوم 1398 بررسی کنیم.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وضعیت توسعه تلفن همراه تا پایان سه ماهه سوم سال جاری حاکی از آن است که بیش از 118 میلیون خط فعال در کشور وجود دارد و ضریب نفوذ توسعه، 142.11 درصد است.

صحبت‌های اخیر وزیر ارتباطات نیز حاکی از آن است که تاکنون 80 درصد روستاهای کشور به شبکه ارتباطی متصل شده و تا پایان دولت فعلی نیز 100 درصد روستاها از سرویس‌های خدمات الکترونیک برخوردار خواهند شد. در این میان اپراتورهای موبایل نیز با سرمایه‌گذاری‌ گسترده می‌کوشند سهم بیشتری در توسعه ارتباطات کشور داشته باشند.

اپراتور اول با سرمایه‌گذاری گسترده‌ای که در سال‌های اخیر داشته، نزدیک به 45 هزار روستا و یک هزار و 252 شهر را تحت پوشش خدمات ارتباطی خود قرار داده است.

این در حالی است که ایرانسل نزدیک به 17 هزار روستا را تحت پوشش خدمات ارتباطی خود قرار داده است بر همین اساس می توان گفت که با مقایسه آمار اختلاف جایگاه همراه اول و ایرانسل به چشم می خورد.

بر این اساس و طی جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رتبه نخست توسعه ارتباطات روستایی در اختیار همراه اول است.

همچنین همراه اول در حوزه درصد پوشش جمعیتی و کیلومتر جاده های تحت پوشش از سایر اپراتورهای کشور با سرعت قابل ملاحظه ای پیشی گرفته است به طوری که این اپراتور موفق شده است 96.5درصد پوشش جمعیتی داشته باشد در حالی که این رقم برای اپراتور دوم عدد 64.66 را نشان می دهد.

با مقایسه درصد جاده های تحت پوشش همراه اول که رقم 86.41 را نشان می هد می توان نتیجه گرفت که همراه اول توانسته است با عبوراز خط پایان درمقایسه با سایر اپراتورها که عددهای 67.39 و 29/36 را نشان می دهد عبور کند و در این حوزه نیز اولین باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها