کد خبر: 389411
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مردم تخلفات را به شماره گویای 135 تعزیرات گزارش دهند/ وقتی محتکران با جان و سلامت مردم بازی می‌کنند، در برخورد با آنها شوخی نداریم/ مراکز متخلف پلمب می‌شوند/ محتکران به جریمه 70 برابری کالای احتکارشده و توزیع جنس ملزم می‌شوند/ اعلام آدرس 4 مجتمع تعزیرات ک

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: در شرایط فعلی که محتکران کاسبان سلامت مردم شده‌اند سازمان تعزیرات حکومتی در مواجهه با هیچ تخلفی شوخی ندارد. از مردم عزیز می‌خواهیم هرگونه تخلف را از جمله‌ گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و تقلب را به سامانه 135 تعزیرات که هم به صورت پورتال و هم تلفن گویای 24 ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی است اطلاع دهند.

مردم تخلفات را به شماره گویای 135 تعزیرات گزارش دهند/ وقتی محتکران با جان و سلامت مردم بازی می‌کنند، در برخورد با آنها شوخی نداریم/ مراکز متخلف پلمب می‌شوند/ محتکران به جریمه 70 برابری کالای احتکارشده و توزیع جنس ملزم می‌شوند/ اعلام آدرس 4 مجتمع تعزیرات ک
کد خبر: 389411
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در شرایطی که ایران هم مثل بسیاری از کشورهای دیگر با مشکل ویروس کرونا (بیشتر بخوانیم) دست به گریبان است برخی سودجویان به منظور پر کردن جیب خود دست به احتکار (بیشتر بخوانیم) مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک و سایر اقلام بهداشتی زده‌اند که جرم است و طبق قانون مشمول مجازات خواهد بود.

بنابراین در راستای مواجهه با متخلفان و سودجویان و محتکران، مدیرکل تعزیرات حکومتی (بیشتر بخوانیم) به اعتمادآنلاین می‌گوید مردم همکاری کنند و از طریق سامانه 24ساعته و پورتال 135 تعزیرات، هرگونه تخلف را گزارش دهند.

با کاسبان جان و سلامت مردم برخورد می‌کنیم

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با تاکید بر افزایش حساسیت این سازمان در برخورد با متخلفان و سودجویان در شرایط فعلی کشور گفت: در این شرایط خاص کشور که ویروس کرونا جان و سلامت مردم را تهدید می‌کند برخی سودجویان با انواع تخلفات به دنبال پر کردن جیب خود و کاسبی با سلامت مردم هستند.

احتکار

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: محتکران، سودجویان و کاسبان سلامت و جان مردم بدانند در برخورد با این تخلفات به هیچ وجه شوخی نداریم.

اسفنانی اعلام کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه 135 تعزیرات حکومتی تخلفات را با ما در میان بگذارند.

مردم می‌توانند هم به صورت ثبت در سامانه تخلفات را اعلام کنند و هم به صورت تلفنی با شماره گویای 24ساعته 135 سازمان تعزیرات حکومتی تماس بگیرند و همه تخلفات مشاهد‌ه‌شده را اطلاع‌رسانی کنند

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی توضیح داد: مردم می‌توانند هم به صورت ثبت در سامانه تخلفات را اعلام کنند و هم به صورت تلفنی با شماره گویای 24ساعته 135 سازمان تعزیرات حکومتی تماس بگیرند و همه تخلفات مشاهد‌ه‌شده را اطلاع‌رسانی کنند. همکاران من آماده شنیدن گزارش تخلفات گوناگون از سوی مردم هستند.

4 مجتمع تعزیرات آماده ثبت گزارشا‌های تخلفات از سوی مردم هستند

اسفنانی اضافه کرد: همچنین مردم تهران می‌توانند با مراجعه حضوری به چهار مجتمع سازمان تعزیرات حکومتی در خیابان‌های طالقانی، سپهبدقرنی، 12 فروردین و مجاهدین اسلام به صورت کتبی تخلفات مختلف را گزارش کنند.

چهار مجتمع سازمان تعزیرات حکومتی در خیابان‌های طالقانی، سپهبدقرنی، 12 فروردین و مجاهدین اسلام واقع شده‌اند.

او افزود: حتی مردم تهران می‌توانند به کانکس‌هایی که در سطح شهر مستقرند و تابلوی تعزیرات دارند مراجعه و تخلفات مختلف را گزارش کنند و اطمینان داشته باشند که به موارد گزارش‌شده رسیدگی خواهد شد.

اسفنانی تاکید کرد که برای جلوگیری از تردد اضافه در شرایط فعلی بهتر است مردم تخلفات و گزارش‌های خودرا از طریق سامانه یا تماس تلفنی اعلام و از این طریق به سازمان تعزیرات کمک کنند.

احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب مشمول برخورد جدی می‌شود

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با هر تخلفی از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، تقلب و... که از طریق مردم گزارش شود، قطعاً برخورد جدی خواهد شد؛ مردم نگران نباشند.

او همچنین در ادامه عنوان کرد که در اوضاع کنونی باید با همکاری یکدیگر جلوی سودجویی کاسبان سلامت مردم گرفته شود، و از مردم خواست هر نوع تخلف را به سازمان تعزیرات اطلاع‌ دهند تا جلوی منفعت‌طلبی سودجویان گرفته شود.

مردم هر نوع تخلف را به سازمان تعزیرات اطلاع‌ دهند تا جلوی منفعت‌طلبی سودجویان گرفته شود.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی درباره میزان جریمه افراد سودجو و شدت مواجهه با متخلفان گفت: در بحث احتکار فرد محتکر بین 10 تا 70 درصد قیمت کالای احتکارشده جریمه می‌شود و همچنین به توزیع و عرضه کالای احتکارشده موظف خواهد شد.

اسفنانی در عین حال افزود: در بحث گران‌فروشی، فرد متخلف بین 2 تا پنج برابر قیمت کالا جریمه خواهد شد.

او در پایان توضیح داد: از آنجا که جان و سلامت مردم در میان است، این برخوردها حتی به پلمب مراکز متخلف می‌انجامد. البته این جریمه شامل تقلب در فروش کالاها هم می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها