کد خبر: 389420
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۰۷:۳۷:۰۰
| |

ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا:

ایران بخواهد، برای مقابله با کرونا کمک می‌کنیم!

رئیس‌جمهور آمریکا، به‌رغم پنهان‌کاری درباره آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، ادعا کرد قصد کمک به ایران برای مقابله با ویروس کرونا را دارد.

ایران بخواهد، برای مقابله با کرونا کمک می‌کنیم!
کد خبر: 389420
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۰۷:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با گرفتن ژست بشردوستانه به خود، مدعی شد برای مقابله با ویروس «کووید19» به ایران کمک خواهد کرد اما به شرطی که تهران ابتدا درخواست کند.

ترامپ طی سخنرانی در «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران»، مدعی شد: «ما بهترین متخصصان درمانی را در جهان داریم، ما واقعا می‌خواهیم و علاقه داریم که به ایرانی‌ها کمک کنیم. تنها کاری که باید بکنند این است که از ما بخواهند!»

به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، وی در اقدامی که به نظر می‌رسید برای آرام کردن اعتراضات عمومی به پنهان‌کاری وی درباره آمار مبتلایان به ویروس کرونا باشد، گفت: «ما ورود هر کسی [به آمریکا] که طی روزهای گذشته در ایران بوده را برای 14 روز ممنوع کردیم».

رئیس‌جمهور ایالات متحده در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تکرار اتهامات بی‌اساس درباره ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، مدعی شد این آمریکا بود که به صورت 100 درصد خلافت داعش را شکست داد.

ترامپ درباره توافق آمریکا با طالبان جهت برقراری صلح در افغانستان نیز اظهار داشت: «اگر طالبان به تعهداتش در این توافق پایبند بماند، بدان معنی است که طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا به پایان رسیده است».

ادعای ترامپ برای کمک به ایران در جهت مبارزه با کروناویروس همزمان با اعلام ممنوعیت سفر به این کشور، در حالی است که وی پیشتر با اشاره به مرگ سالانه ده‌ها هزار آمریکایی به دلیل ابتلا به آنفولانزا، رسانه‌ها را به بزرگنمایی در مورد کرونا با هدف تضعیف شانس وی در انتخابات ریاست‌جمهوری متهم کرده بود.

هراس از شیوع کرونا در آمریکا، بازار بورس این کشور را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. رشد قابل توجه شاخص‌‌های بورس آمریکا که در سه سال گذشته همواره به عنوان یکی از دستاوردهای ادعایی ترامپ مطرح بوده، ظرف تنها یک هفته، به کلی از میان رفته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها