حدادی:

به کسب دومین مدال در المپیک امیدوارم

دارنده مدال نقره پرتاب دیسک در بازی‌های المپیک 2012 لندن گفت: متاسفانه تنها یک مدال را در بازی‌های المپیک کسب کرده‌ام و امیداورم که توکیو دومین مدال را بدست آورم.

به کسب دومین مدال در المپیک امیدوارم
کد خبر: 389514
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۰۹:۲۴:۰۱

اعتمادآنلاین| احسان حدادی پرتابگر دیسک و دارنده سهمیه المپیک این روزها در کمپ تمرینی کیش بسر می‌برد و خود را برای حضور در تورنمنت‌های مختلف برای شرکت در بازی‌های المپیک 2020 توکیو آماده می‌کند.

وی در رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس دوحه قطر با رکورد 66.78 متر و کسب مقام سومی، دومین سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد.

رکورد ورودی المپیک توکیو 66 متر است که حدادی توانست دیسک را 78 سانتیمتر بیشتر از این ورودی پرتاب کند. قهرمان پرتاب دیسک آسیا چندی قبل برای ششمین بار بر سکوی نخست قاره کهن ایستاد.

وی در بازی‌های آسیایی 2006 دوحه، 2010 گوانگژو، 2014 اینچئون و 2018 جاکارتا در پرتاب دیسک طلا گرفت و در المپیک 2012 لندن هم نقره‌ای شد.

در این مدت در اردوهای تدارکاتی مشهد و کیش به منظور شرکت در الپیک توکیو بسر می‌برید و در خصوص اردوهای برگزار شده و شرایط فعلی خود توضیح دهید؟

اردوی مشهد یکی از اردوهایی بود که هیچوقت فراموش نمی‌کنم زیرا در مدت 10 روز تمرینات خوبی را سپری کردم و در ورزشگاه امام رضا (ع) برای نخستین مرتبه پرتاب دیسک را انجام دادم که اتفاق خیلی خوبی بود. امیدوارم این مرحله را ادامه بدهیم. وضعیت جسمانی من نیز خوب است و خدا را شکر آسیب دیدگی شدیدی ندارم. تنها مقداری مصدومیت دارم که برای ورزشکاری که برای المپیک آماده می‌شوند، این میزان از آسیب دیدگی عادی و نسبت به چهار سال گذشته شرایطم خیلی بهتر است.

در این اردوها روزانه چند ساعت و در چند نوبت تمرین می‌کنید؟

بستگی به شرایط دارد. گاهی اوقات طی یک روز تمرین 4 یا 5 ساعته انجام می‌دهم یا برخی از روزها صبح سه ساعت و نیم و بعد از ظهر هم سه ساعت و نیم و روزانه 7 ساعت تمرین می‌کنم. این تمرینات به خوبی پشت سر گذاشته می‌شود و «حسین توکلی» نیز در کنارم حضور دارد و بدن‌سازی را با وی انجام می‌دهم و برنامه‌های تخصصی پرتاب را «مک ویلکینز» سرمربی ارایه می‌دهد. در کنار آن کارهای درمانی نیز به خوبی انجام می‌شود و همه چیز به نسبت خوب پیش می‌رود.

تفاوت کمپ‌های تمرینی آمریکا و اروپا با ایران؟

یک سری ظرفیت‌هایی در کشور داریم که متاسفانه از آن استفاده نمی‌کنیم، زیرساخت‌های ضعیفی داریم اما این توانمندی در ایران وجود دارد که بهتر از آمریکا باشیم. پیشنهاد کمپ‌های مختلف را به وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون دو و میدانی و مسوولان ورزش کیش دادیم اما متاسفانه انجام نشده است. با مدیریت و فکر خوب و تجربیاتی که وجود دارد شاهد این امر خواهیم بود که حتی در کیش بتوانیم ورزشکاران مختلف را بیاوریم تا تمرین کنند. شرایط فعلی زمین را در کیش می‌بینید که خوب نیست. متاسفانه 45 روز اینجا بودیم و در یک‌ماه 10 دیسک من شکسته شد. اما موسسه ورزشی کیش تمام تلاش خود را کرده تا امکانات اولیه را فراهم کند. دیواری ساخته شده که توپ‌ها رابه آن می‌زنیم و تور پرتابی نصب کرده‌اند که می‌توانیم دیسک‌ها را درون آن بندازیم. گرچه اینها یک سری امکانات اولیه و خیلی ابتدایی است که یک ورزشکار آماتور در کشور خود باید داشته باشد و ورزشکاران در کشورهای مختلف از این امکانات بهره مند هستند.

برنامه آماده سازی شما در اردوی آمریکا چیست؟

تمرینات ما به همین سبک و سیاق پیش می‌رود و تا یک‌ماه دیگر، تمرینات سنگینی دارم و سرمربی من سه مسابقه را در آمریکا برایم در نظر گرفته و پس از آن به اروپا می‌روم و در آنجا در سه مسابقه دیگر شرکت می‌کنم که روی هم باید در 6 مسابقه حضور یابم. همچنین 20 روز قبل از المپیک در ژاپن یا در یکی از شهرهای روسیه تمرین می‌کنم که از آنجا تنها یک‌ساعت فاصله زمانی پرواز تا توکیو است.

در این مدت در چه مسابقات بین‌المللی دیگری شرکت می‌کنید؟

چند مرحله از مسابقات دایموند لیگ برگزار می‌شود که شاید در 2 مرحله آن شرکت کنم. همچنین در 2 مسابقه ورود چلنج نیز حضور می‌یابم.

برنامه اصلی شما برای حضور در المپیک؟

حضور در المپیک برای هر ورزشکاری یک افتخار محسوب می‌شود و خدا را شکر این افتخار را داشتم که برای چهارمین بار در المپیک شرکت کنم. متاسفانه تنها یک مدال را در این رقابت‌ها کسب کردم و امیداورم که در این دوره دومین مدال را بدست بیاورم و بهترین مدالی که تا بحال نگرفتم را کسب کنم.

مهمترین رقبای شما در المپیک؟

7 نفر در رشته پرتاب دیسک در المپیک شرکت می‌کنند که ار نظر رکوردی در یک سطح هستیم یا می‌توان در این رقابت‌ها اول شد یا هفتم‌.

در مسابقات جهانی قطر از کسب مدال بازماندید و دلیل اصلی آن چه بود و برای رسیدن به مدال چه اقدامات دیگری لازم است؟

2 هفته قبل از مسابقات جهانی قطر از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شدم و متاسفانه نتوانستم در این مسابقات مدالی کسب کنم. اما بعد از هشت سال توانستم به فینال مسابقات جهانی راه یابم. امیدوارم در توکیو اتفاقات بهتری بیافتد و کسب نتیجه خوب در المپیک نیازمند یک سری امکانات و آرامش فکری است که ایجاد این شرایط وظیفه دوستانی است که در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حضور دارند. مسوولان باید این شرایط را برای ورزشکاران مهیا کنند تا آنان بتوانند با آرامش و بدون دغدغه خود را برای المپیک آماده کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها