کد خبر: 389580
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۰:۱۱:۱۹
| |

آمادگی سد‌های گلستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

استاندار گلستان گفت: با رهاسازی باندازه و بموقع آب، سد‌های استان آمادگی کامل برای ذخیره روان‌آب‌های احتمالی را دارند، از طرفی آب مورد نیاز کشاورزی نیز به‌میزان لازم ذخیره خواهد شد.

آمادگی سد‌های گلستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
کد خبر: 389580
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۰:۱۱:۱۹

اعتمادآنلاین| هادی حق‌شناس، استاندار گلستان در بازدید از سد وشمگیر ضمن قدردانی از شرکت آب منطقه‌ای به‌خاطر مدیریت مناسب سد‌های استان گفت: با توجه به بارش‌هایی که طی روز‌های گذشته اتفاق افتاد و همچنین پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های جدید لازم بود که مقداری از آب‌های ذخیره‌شده پشت سدها رهاسازی شود که این کار به‌صورت حساب‌شده و بموقع انجام شد.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها حجم بارندگی طی روز‌های گذشته حدود 4 میلیون مترمکعب بود و همین مقدار آب رهاسازی شد، گفت: هم‌اکنون پشت سد وشمگیر و دو سد انحرافی آن مجموعاً 6 میلیون مترمکعب آب وجود دارد، از این رو هیچ نگرانی برای تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی نیز وجود ندارد.

استاندار گلستان با ابراز اینکه دریچه‌های سد وشمگیر باز است و در صورت نیاز به‌خوبی عمل می‌کنند، گفت: در صورت آبگیری سد نرماب ظرفیت ذخیره آب در استان دو برابر خواهد شد که این به‌معنای کاهش خطر ایجاد سیل و افزایش ذخایر آبی است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها