کد خبر: 389696
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۲:۰۷:۵۶
| |

حسن رسولی، عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:

احتمال کاهش 10 درصدی کمک «زیان دریافتی» سازمان و شرکت‌های شهرداری برای سال آینده

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران از تعیین کاهش 10 درصدی کمک "زیان دریافتی" سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران در بودجه سال آینده خبر داد.

احتمال کاهش 10 درصدی کمک «زیان دریافتی» سازمان و شرکت‌های شهرداری برای سال آینده
کد خبر: 389696
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۲:۰۷:۵۶

اعتمادآنلاین| حسن رسولی، عضو شورای اسلامی شهر تهران درجلسه علنی امروز شورا و در جریان بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران، گفت: تغییرات ناشی از پیشنهادات باید در کمیسیون تلفیق مصوب شود . به این ترتیب نظرات، ابتدا در کمیسیون برنامه و بودجه و پس از آن در کمیسیون تلفیق مطرح خواهد شد و آن دسته از پیشنهادات اعضاء که در کمیسیون‌ها به تصویب نرسیده باشد قابلیت طرح در صحن را دارد.

وی افزود: کمیسیون شهرسازی و معماری سومین کمیسیونی بود که موارد مختلف بودجه را مربوط به حوزه خود مورد بررسی قرار داد، اظهار کرد: در نتیجه مباحث صورت گرفته با عنایت به مصوبه شورا در تعیین پروژه‌های تحقق پذیر و اولویت محور مبلغ 150 میلیارد تومان برای دو پروژه سامان دهی محله کن و فرحزاد و همچنین طرح نیلوفری در مناطق 17 و 18 افزایش رقم داشتیم. به شکلی که سرجمع تغییرات به 372 میلیارد تومان دراین حوزه رسید.

وی ادامه داد:‌ در حوزه مدیریت شهری به ویژه توسعه شهر هوشمند در بودجه چند جابجایی داشتیم که سرجمع تغییرات حدود 9 میلیارد تومان بود . بر این اساس جهت گیری‌های کلی مصوبه‌های کمیسیون تلفیق در چند نکته، راهبردها و رویکردهای بودجه‌ی سال آینده را روشن کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که در پی تلاش‌های صورت گرفته سهم درآمدهای پایدار شهرداری در صورت تحقق بودجه سال آینده برای اولین بار به مرز 37 درصد کل بودجه خواهد رسید، افزود: از مجموع بودجه مصوب، 47 درصد سهم پروژه‌های عمرانی بوده که این رقم با وجود همه مشکلات اقتصادی اختصاص پیدا کرده است. همچنین سهم هزینه‌های جاری به 38 درصد کاهش پیدا می‌کند و مابقی آن صرف پرداخت دیون شهرداری می‌شود. در حقیقت حدود یک سوم بودجه سال 1399 به مبلغ 10 هزار و 400 میلیارد تومان به 104 پروژه اولویت محور و تحقق پذیر بر مبنای مصوبات برنامه 5 ساله سوم شهر تهران اختصاص پیدا می‌کند.

وی گفت:‌ نکته برجسته دیگر بودجه سال آینده شهرداری تهران این است که مبلغ 2000 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محلی تامین اعتبار شده است؛ لذا امیدواریم با همکاری مردم و شورایاری‌ها شاهد تغییرات محسوس در بهسازی و احیای کیفیت زندگی در محلات باشیم.

رسولی ادامه داد:‌ در بودجه سال آینده بر اساس راهبرد قبلی تعیین شده مدیریت شهری بیش از 5000 میلیارد تومان از بودجه، صرف توسعه حمل و نقل عمومی در بخش‌های مختلفی همچون زیر ساخت، سیگنالیت بهره برداری خواهد شد. در اجرای جهت گیری های برنامه 5 ساله سوم نیز با هدف کوچک سازی بدنه فربه شهرداری 800 میلیارد تومان اعتبار تعیین شده تا در حوزه کمک به بازنشستگی داوطلبانه و تشویقی 3400 نفر از همکارانمان در شهرداری تهران مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گفته وی، همچنین کاهش وابستگی بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها در حد 25 درصد به شهرداری تکلیف شده و همچنین باید از کمک "زیان دریافتی" این سازمان‌ها و شرکت‌ها حداقل به میزان 10 درصد کاسته شود و از سوی دیگر 4500 میلیارد تومان نیز از این محل تامین شود تا برای پرداخت بدهی‌های شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی مور استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: از کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی در بخش منابع توافق نظر گرفتیم تا نظرات در کمیسیون تلفیق مطرح و در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

رسولی اظهار کرد: امروز در ساعت 14 نیز آقایان مظاهریان و جوادی یگانه در شورا حضور پیدا می‌کنند تا به همراه اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی جمع بندی نقطه نظرات را داشته باشیم تا با تعیین تکلیف منابع و تبصره‌ها در جلسه روز سه شنبه کل بودجه شامل بخش‌های منابع و مصارف با همه شمولیت تبصره‌ها توسط کمیسیون‌ها بررسی و آماده طرح در صحن شورا باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها