منبع نظامی سوری: اقدامات خصمانه ترکیه تروریست‌ها را نجات نمی‌دهد

یک منبع نظامی سوری با تشریح اقدامات خصمانه نیروهای ترکیه علیه ارتش سوریه تصریح کرد اقدامات خصمانه و مکرر این کشور تروریست‌ها را نجات نخواهد داد.

منبع نظامی سوری: اقدامات خصمانه ترکیه تروریست‌ها را نجات نمی‌دهد
کد خبر: 389760
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۳:۱۹:۴۹

اعتمادآنلاین| یک منبع نظامی سوری امروز (یکشنبه) در ارتباط با اقدامات خصمانه اخیر ترکیه در این کشور تصریح کرد که این کارها تروریست‌ها را نجات نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، منبع نظامی یادشده با اشاره اقدامات خصمانه ترکیه علیه ارتش سوریه گفت:‌ «نیروهای ترکیه، یا با هدف قرار دادن مواضع سربازان ما که با طور مستقیم با تروریست‌ها مقابله می‌کنند، یا با حمایت گروه‌های تروریستی مسلح علیه سربازان ما عملیات خصمانه به انجام می‌دهند».

این منبع نظامی هشدار داد اقدامات خصمانه ترکیه تروریست‌ها را از چنگ ضربات ارتش سوریه نجات نخواهد داد.

منبع یادشده با اشاره به اقدامات ترکیه تصریح کرد که این اقدامات بیانگر آن است که این کشور از توافق‌های پیشین، از جمله توافق سوچی، شانه خالی کرده است.

بر اساس توافق سوچی، روسیه و ترکیه به توافق رسیدند که منطقه امن عاری از سلاح به عرض 15 الی 20 کیلومتر در ریف جنوبی ادلب و شمال حماه، بین گروه‌های معارض و نیروهای ارتش سوریه ایجاد شود.

همچنین این توافق از روسیه می‌خواهد توقف عملیات‌های ارتش سوریه در استان ادلب را تضمین کند، مشروط بر اینکه در مقابل نیز ترکیه گروه‌های تندرو و افراطی را از منطقه کاهش تنش دور کند و آزادی انتقال ساکنان منطقه، ورود کالاها و بازیابی روابط تجاری و اقتصادی از طریق مناطق ام 4 (حلب لاذقیه) و ام 5 (حلب حماه) با پایان 2018 تضمین شود. بیش از یک سال از آن زمان گذشته ولی مفاد آن اجرا نشده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها