کد خبر: 389822
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۴:۴۲:۵۸
| |

نتانیاهو با بازگرداندن «منطقه مثلث» به فلسطینی‌ها مخالفت کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حتی با بازگرداندن منطقه مثلث (واقع در اراضی اشغالی 1948) به فلسطینی‌ها که از جمله مفاد طرح ادعایی صلح آمریکا موسوم به معامله قرن است، مخالفت کرد.

نتانیاهو با بازگرداندن «منطقه مثلث» به فلسطینی‌ها مخالفت کرد
کد خبر: 389822
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۴:۴۲:۵۸

اعتمادآنلاین| «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کابینه پیشبرد امور رژیم صهیونیستی با ایده تحویل منطقه مثلث واقع در اراضی اشغالی 1948 به کشور آتی فلسطین مخالفت کرد در حالی که حتی در طرح ادعایی صلح معامله قرن هم بر بازگرداندن آن به فلسطینی‌ها تاکید شده است.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، نتانیاهو در گفت‌وگویی که تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر کرد، گفت: «این ایده‌ای باطل و بی‌اساس است. هیچ کسی از جایی که سکونت دارد جدا نمی‌شود».

بر اساس طرح ادعایی صلح آمریکا موسوم به معامله قرن شهرها و شهرک‌های با اکثریت فلسطینی‌نشین در داخل سرزمین‌های اشغالی 1948 (موسوم به منطقه مثلث) به کشور آتی فلسطین بازمی‌گردند و به جای آن اسرائیل شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری را تحت حاکمیت خود می‌گیرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت‌وگو به آنچه دستاوردهایش برای شهروندان عرب توصیف کرد، افتخار کرد و فراکسیون «فهرست مشترک» در کنست را که بیشتر اعضای آن عرب هستند به تحریک علیه شخص خود متهم کرد.

نتانیاهو ادعا کرد که 15 میلیارد شِکِل به جامعه عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی ارائه داده و بیشتر از نخست وزیران پیشین رژیم صهیونیستی برای شهروندان عرب کار کرده است تا بخشی از موفقیت‌های رژیم وی محسوب شود، اما «فهرست مشترک» [چند حزب عربی] کاری برای عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی نکرده است.

رسانه‌های عبری هم در سپتامبر گذشته اعلام کردند مدیریت سایت فیسبوک، حساب شخصی نتانیاهو را به دلیل انتشار پستی با این عنوان که «عرب‌ها می‌خواهند همه ما اعم از زن، مرد و کودک را از بین ببرند» به مدت 24 ساعت تعلیق کرد.

نتانیاهو در پیامی تحریک آمیز خطاب به شهروندان عرب رژیم صهیونیستی به ویژه ایمن عوده، نماینده عرب کنست نوشته بود: باید از تشکیل دولت چپگرای خطرناک به دست لَاپید، گانتس و لیبرمن طی هفته آینده جلوگیری کنیم. حکومت چپگرای سکولارِ ضعیفی که بر عرب‌هایی تمرکز دارند که می‌خواهند همه ما اعم از زن، مرد و کودکانمان را از بین ببرند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها