کد خبر: 389835
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۵:۰۱:۱۰
| |

شورای امنیت ملی یونان درباره بحران هجوم مهاجران جلسه برگزار می‌کند

نخست‌وزیر یونان در واکنش به درگیری‌ها در منطقه مرزی ترکیه بین نیروهای امنیتی یونان با مهاجران، خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت ملی شد.

شورای امنیت ملی یونان درباره بحران هجوم مهاجران جلسه برگزار می‌کند
کد خبر: 389835
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۵:۰۱:۱۰

اعتمادآنلاین| به دنبال اقدام آنکارا در باز کردن مرزهای ترکیه روی مهاجران، نخست‌وزیر یونان برگزاری جلسه شورای امنیت ملی در کشورش را خواستار شد.

به نوشته رویترز، در حالی که منابع خبری در یونان از مقابله نیروهای امنیتی و پلیس یونان با هزاران مهاجر در مرز ترکیه خبر داده‌اند، «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر این کشور دستور برگزاری نشست شورای امنیت ملی یونان را صادر کرد.

پیش از رسانه‌ای شدن خبر درخواست نخست‌وزیر یونان برای برگزاری نشست شورای امنیتی ملی، یک منبع یونانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه، آماری درباره مقابله نیروهای امنیتی و پلیس یونان با مهاجران ارائه داد.

به گفته این منبع دولتی یونان، از ساعت 6 صبح روز شنبه (دیروز) تا 6 صبح یکشنبه (امروز) به وقت محلی، از 9972 مورد ورود غیرقانونی در منطقه اوروس در نزدیکی مرز با ترکیه جلوگیری شده است.

این منبع یونانی همچنین خبر داد، تعداد زیادی از مهاجران اوایل بامداد امروز از طریق جنگل «کاستانیس» تلاش کردند وارد یونان شوند.

طبق اعلام مقام‌های یونان، 73 مهاجر بازداشت شده‌اند؛ مهاجرانی که «اهل ادلب سوریه نیستند بلکه مهاجران کشورهای افغانستان، پاکستان و سومالی هستند».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها