گزارش «اعتمادآنلاین» از درگذشت سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد وزنه‌برداری معلولان جهان:

کاروان پارالمپیک ایران بدون پهلوان شد

سیامند رحمان، وزنه‌بردار سنگین‌وزن معلول ایران، شامگاه یکشنبه، یازدهم اسفندماه، بر اثر ایست قلبی در بیمارستان نبی اکرم شهرستان اشنویه آذربایجان غربی درگذشت.

کاروان پارالمپیک ایران بدون پهلوان شد
کد خبر: 389905
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حمیدی- سیامند رحمان، وزنه‌بردار سنگین‌وزن معلول ایران، شامگاه یکشنبه، یازدهم اسفندماه، بر اثر ایست قلبی در بیمارستان نبی اکرم شهرستان اشنویه آذربایجان غربی درگذشت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، سیامند رحمان متولد سال 1367، در شهرستان اشنویه است و مدال طلای وزنه برداری سنگین وزن پارالمپیک 2012 لندن و 2016 ریو را در کارنامه دارد. ( بیشتر بخوانیم )

او به غیر از قهرمانی در المپیک، 5 مدال طلا و یک نقره وزنه‌برداری جهان را کسب کرده است. رحمان، سه نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی گوانگجو، اینچئون و جاکارتا را هم به دست آورده است.

سیامند نخستین بار در سال 1387 به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان ایران دعوت شد. بعد از آن بود که درخشش سیامند در عرصه بین‌المللی آغاز شد.

اوج درخشش رحمان اما رقابت‌های پارالمپیک 2012 لندن بود. او در این مسابقات، در حرکت نخست وزنه 270 کیلوگرمی و در حرکت دوم وزنه 280 کیلوگرمی را مهار کرد و نشان طلای مسابقات را در وزن 100+ کیلوگرم به دست آورد.

رحمان در حرکت سوم خودش درخواست وزنه 301 کیلوگرمی را کرد تا رکورد جهان را که متعلق به خودش بود ارتقا دهد. او در حرکت سوم نتوانست وزنه را مهار کند و با همان 280 کیلوگرم، به مقام نخست و نشان طلا رسید. سیامند با زدن این رکورد توانست رکورد جهانی را 15 کیلوگرم افزایش دهد.

سیامند رحمان به عنوان پرامیدترین ورزشکار ایرانی در المپیک ریو هم توانست سلطه خودش در وزنه‌برداری سنگین‌وزن را به جهان ثابت کند. او در دسته 107+ کیلوگرم در حرکت نخست وزنه 270 کیلوگرمی، در حرکت دوم وزنه 300 کیلوگرمی و در حرکت سوم وزنه 305 کیلوگرمی را مهار کرد تا به مقام قهرمانی پارالمپیک 2016 ریو دست پیدا کند. این وزنه‌بردار ایرانی در حرکت چهارم که مخصوص افزایش رکورد بود توانست وزنه سنگین 310 کیلوگرمی را بالای سر ببرد و رکورد جهان را که در اختیار خودش بود ارتقا دهد.

درگذشت سیامند رحمان، ضربه سختی برای ورزش ایران به شمار می‌رود. پایگاه خبری- تحلیلی اعتمادآنلاین ضایعه درگذشت قهرمان وزنه‌برداری ایران را به خانواده این ورزشکار تسلیت می‌گوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها