وزش باد و گردوخاک سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از امروز وزش باد شدید و گردوخاک در نواحی مرکزی و جنوب استان و از فردا در شمال استان آغاز می شود.

وزش باد و گردوخاک سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد
کد خبر: 389948
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۰۸:۴۴:۳۷

اعتمادآنلاین| علی ملاشاهی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از فردا وزش باد شدید و گردوخاک با سرعت 40 تا 65 کیلومتر بر ساعت در زاهدان، نواحی مرکزی و بخش از نواحی جنوب استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه وزش این باد سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفت هوا می شود، افزود: افزایش موقتی دما در استان و گردوخاک شدید در محورهای مواصلاتی منتهی به کرمان نیز از پیامدهای دیگر وزش این باد است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از نفوذ توده هوای سرد به شمال استان خبر داد و گفت: از عصر سه شنبه با تقویت جریانات شمالی، توده هوای سرد از نواحی شمال وارد استان می شود که ضمن وزش باد های شدید و گردوخاک، موجب کاهش محسوس دمای هوا نیز می شود.

ملاشاهی تصریح کرد: انتظار می رود سرعت وزش باد بین 50 تا 70 کیلومتر برساعت برسد که سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا شود.

وی ادامه داد: این شرایط با شدت کمتر در نوار شرقی و غرب استان، سواحل و دریای عمان نیز روی می دهد و تا جمعه در این نواحی ادامه می یابد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وزش باد سبب مواج شدن دریای عمان از سه شنبه تا پنج شنبه این هفته می شود.

ملاشاهی توصیه کرد: از تردد غیر ضروری در فضای باز در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری و در ترددهای جاده ای و دریایی نیز احتیاط شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها