کد خبر: 389978
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۰۹:۰۳:۰۳
| |

محمد تقی زاده، معاون استاندار تهران:

روستای سله بن با آبگیری حداکثری سد نمرود باید جابجا شود

معاون عمرانی استانداری تهران با تاکید بر لزوم تصمیم‌گیری نهایی برای روستای سله بن گفت: با آبگیری حداکثری سد نمرود باید روستای سله بن جابجا شود.

روستای سله بن با آبگیری حداکثری سد نمرود باید جابجا شود
کد خبر: 389978
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۰۹:۰۳:۰۳

اعتمادآنلاین| محمد تقی زاده، معاون استاندار تهران، درباره سد نمرود و روستای سله بن وزارت نیرو تعهداتی دارد. در زمینه تأمین آب کشاورزی اراضی محدوده و پرداخت قیمت اراضی که در محدوده مخزن سد قرار می‌گیرند و در بحث جابجایی، باید هزینه آن پرداخت شود.

وی افزود: همچنین باید چند هکتار زمین به عنوان مرتع برای دام توسط اب منطقه ای داده شود که فرایند واگذاری آن طی شده و در مراحل آخر است؛ ولی در جلسه آینده باید گزارش رسیدگی به موضوعات روستای سله بن ارائه شود. از سوی دیگر آبفای روستایی باید نسبت به احداث مخزن ذخیره آب و حفر چاه اقدام کند که اقدامات لازم در این زمینه هم انجام شده است و گزارشی هم باید در این زمینه ارائه شود.

تقی زاده درباره زیرآب رفتن کلی روستای سله بن با ابگیری سد نمرود نیز گفت: وزارت نیرو اعلام کرده است اگر حداکثر ظرفیت ابگیری سد انجام شود عملا 70 درصد روستا به زیر آب می‌رود؛ لذا اگر قرار باشد حداکثر ظرفیت این سد مورد بهره برداری قرار گیرد باید روستا تخلیه شود.

بر همین اساس وزارت نیرو باید نظر کارشناسی و فنی خود را اعلام کند که این کار در جلسه بعدی رسیدگی به روستای سله بن مطرح خواهد شد.

ساخت سد نمرود و آبگیری حداکثری ظرفیت آن باعث می‌شود بخش عمده‌ای یعنی حدود 70 درصد از روستای سله بن در 18 کیلومتری شمال غربی شهر فیروزکوه در استان تهران زیر آب می‌رود؛ لذا انتقال این روستا در دستور کار وزارت نیرو و استانداری تهران قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها