دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران:

فروش کنسرویجات افزایش یافت/ مجبور به افزایش قیمت هستیم

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس فعلی باید بانک مرکزی صنایع غذایی وارداتی را در اولویت قرار دهد و نسبت به ثبت سفارش آنها و تخصیص ارز در کمترین مدت زمانی اقدام کند.

فروش کنسرویجات افزایش یافت/ مجبور به افزایش قیمت هستیم
کد خبر: 389990
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۰۹:۱۴:۲۲

اعتمادآنلاین| محمد میر رضوی در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تولید و فروش کنسرو در کشور گفت: با توجه به اینکه مردم غذا‌ کنسرو شده را نسبت به غذا رستوران در اولویت قرار می‌دهند و از طرفی برخی برای احتیاط اقدام به ذخیره سازی کردند، شاهد هستیم در یک هفته اخیر فروش کنسروجات افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد:از سوی دیگر با توجه به اینکه در تولید کنسرو از فرایند حرارت بالا استفاده می شود فلذا امکان وجود هرگونه ویروس و باکتری صفر است، ضمن آنکه واحدهای بهداشت کارخانه‌ها نیز بر روی مواد اولیه نظارت کامل دارند و تلاش می‌کنند از بهترین مواد اولیه استفاده کنند.

وی ادامه داد:در حال حاضر هیچگونه مشکلی در تامین بازار و سفارشات نداریم و هنوز درخواست بازار به آن حد نرسیده که بخواهیم ظرفیت تولید خود را افزایش دهیم، اما لازم باشد صنایع کنسروی هیچ مشکلی بابت این موضوع ندارند.

میر رضوی تصریح کرد: اکنون تنها نگرانی ما در خصوص تامین مواد اولیه وارداتی به خصوص در تن ماهی است با توجه به اینکه صید داخلی ماهی تن جوابگوی نیاز داخلی نیست، مجبور به واردات هستیم، به خصوص در بهار که فصل صید داخلی تمام می‌شود بیشتر به واردات وابسته هستیم. اما چون ردیف کالایی ما تغییر کرده و باید از ارز بازار آزاد استفاده کنیم مجبور به افزایش قیمت برای سال آینده هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس فعلی باید بانک مرکزی صنایع غذایی وارداتی را در اولویت قرار دهد و نسبت به ثبت سفارش آنها و تخصیص ارز در کمترین مدت زمانی اقدام کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها