کمال دهقانی، رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

کمک آمریکا به ایران برای مقابله با کرونا، ژست تبلیغاتی است

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صحبت‌های رییس جمهور آمریکا برای کمک به ایران جهت مقابله با کرونا، ژست تبلیغاتی است که پشت آن حسن نیتی وجود ندارد.

کمک آمریکا به ایران برای مقابله با کرونا، ژست تبلیغاتی است
کد خبر: 390018
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۰۹:۳۳:۲۶

اعتمادآنلاین| کمال دهقانی، رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس، در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر کمک به ایران جهت مقابله با کرونا، گفت: آمریکایی‌ها در عرصه روابط بین‌الملل بسیار بدهکار بوده، آنها باعث بی‌اعتمادی در دنیا شده و همچنان سعی می‌کنند اقداماتی خلاف قانون داشته باشند به همین دلیل نمی‌توان اعتمادی به حسن نیت مقامات آمریکایی داشت.

وی ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها به مردم ایران حسن نیت دارند تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران را بردارند و احتیاجی به ژست‌های بشردوستانه نیست، چون اساسا مقامات آمریکایی در جایگاهی نیستند که چنین ژست‌هایی بگیرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری مشکلات ایجاد شده برای مردم ایران با تحریم‌های ظالمانه امریکا به خصوص در عرصه بهداشت و درمان، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به جای ژست‌های عوام‌فریبانه، رویه غلط و جنایتکارانه خود را در تحریم مردم ایران اصلاح کنند؛ همه می‌دانند که آنها با تحریم‌هایشان جنگ اقتصادی را علیه ایران شروع کرده‌اند. اگر آمریکا حسن نیت دارد دست از اقدامات خصمانه‌اش بردارد.

وی ادامه داد: مردم در مقاطع مختلف همچون مواجهه با سیل و زلزله و امروز مواجهه با بیماری فراگیری مثل کرونا با مشکلاتی دست و پنچه نرم می‌کنند و هر بار هم مقامات آمریکایی تنها ژست تبلیغاتی گرفته که حسن نیتی پشت آن وجود ندارد.

اخیرا دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در اظهاراتی غیرواقعی اعلام کرد که اگر ایران درخواست کمک کند آمریکا به ایران برای مقابله با کرونا کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها