کد خبر: 390039
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۰۹:۵۲:۳۳
| |

احتمال مرگ بر اثر ابتلا به «کرونا» چقدر است؟

ترس از مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، یکی از مسائلی که باعث افزایش استرس در افراد می‌شود.

احتمال مرگ بر اثر ابتلا به «کرونا» چقدر است؟
کد خبر: 390039
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۰۹:۵۲:۳۳

اعتمادآنلاین| ویروس کرونا با بیش از 89073 مورد تأییدشده و تقریباً 3000 تن جان‌باخته همچنان در حال سیر در جهان است و هر روز آمار جدیدی از مبتلایان در سراسر جهان اعلام می‌شود؛ و حالا اینجا یک سوال مطرح می‌شود که احتمال مرگ مبتلایان تا چه میزان است؟

کووید 19 بیشتر در چین، کره جنوبی و ایتالیا بسیار مشکل‌ساز بوده است و این سه کشور روزانه با سیر صعودی افزایش مبتلایان و جان‌باختگان مواجه است در این میان فوتی سن یک فاکتور موثر مهم بوده است بنابراین افراد جوان کمتر در معرض مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای چاقی، بیماری قلبی و بیماری ریه هستند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا هستند. به گفته متخصصان هنگامی که ریه تحت تاثیر این ویروس قرار می‌گیرد از آب پر شده و تبادل اکسیژن به خون را مختل می‌کند اتفاقی که در مورد آنفلوآنزا هم رخ می‌دهد. بر اساس اظهارات کارشناسان افراد سیگاری بیش از سایرین در معرض خطر هستند.

تجزیه و تحلیلی که بر روی بیش از 44000 مورد بیمار چینی انجام شد، نشان داد که بیش از 80 درصد موارد دارای علائم خفیف بوده‌اند. طی این بررسی میزان جان باختگان در بزرگسالان بیشتر از افراد میانسال بوده است. این در حالی است که افراد زیر 30 سال کمترین میزان فوتی را داشته‌اند و از بین 45 هزار نفر تنها 8 مورد فوت شده‌اند.

در این مطالعه همچنین مشخص شد افراد با بیماری قلبی عروقی ببیشتر از سایرین و به دنبال آن افراد مبتلا به دیابت، بیماری تنفسی و فشار خون بالا در معرض خطر مرگ قرار داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها