کد خبر: 390048
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۰۹:۵۹:۳۴
| |

برهم صالح رایزنی‌ها برای تعیین جانشین «محمد علاوی» را آغاز کرد

رئیس‌جمهوری عراق امروز (دوشنبه) از آغاز رایزنی‌ها جهت انتخاب کاندیدای جایگزینِ محمد توفیق علاوی ظرف 15 روز خبر داد.

برهم صالح رایزنی‌ها برای تعیین جانشین «محمد علاوی» را آغاز کرد
کد خبر: 390048
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۰۹:۵۹:۳۴

اعتمادآنلاین| برهم صالح، رئیس‌جمهوری این کشور ضمن تشکر از محمد توفیق علاوی، نخست‌وزیر مکلف عراق به دلیل تلاش‌ها که نهایتا به انصرافش از این تکلیف منجر شد، اعلام کرد، ظرف 15 روز نامزد جانشین علاوی را برای تشکیل دولت مشخص خواهد کرد و در این باره رایزنی‌هایش را شروع کرده است.

دفتر ریاست‌جمهوری عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: با اشاره به بیانیه محمد توفیق علاوی مبنی بر ناتوانی‌اش از تشکیل دولت ظرف مدت زمان مشخص شده و طبق قانون اساسی که دوم مارس به پایان می‌رسید و با استناد به احکام ماده 76 قانون اساسی این کشور رئیس‌جمهوری در چارچوب مسؤولیت‌های ملی و قانونی خود رایزنی‌هایش را برای تعیین نامزد جانشیت آغاز می‌کند.

برهم صالح همچنین از گروه‌های پارلمانی دعوت کرد، برای دستیابی به توافق ملی حول تعیین نخـست‌وزیر جانشین و مورد قبول ملی و مردمی تلاش جدی داشته باشند تا دولتی روی کار بیاید که بتواند در سایه چالش‌های کنونی فرا روی عراق به مسؤولیت‌هایش عمل کند.

رئیس‌جمهوری عراق با تاکید بر اینکه کشورش شرایط دشواری را پشت سر می‌گذارد که مستلزم حمایت ملی و مسؤولانه همه است، گفت، فرد جایگزین که چه در سطح ملی و پارلمانی برای تشکیل دولت موقت مورد قبول باشد، تعیین خواهد کرد به طوریکه ملزم به انجام وظایفش در قبال مردم بوده و زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام را فراهم کند.

صالح خاطرنشان کرد: پیامدهای ملی، سیاسی، اقتصادی و چالش‌های بهداشتی و سلامتی که عراق و جهان را درگیر کرده ما را بر آن می‌دارد برای حمایت از امنیت و جان شهروندان و آغاز مسیر پروژه اصلاحات فورا پرونده دولت موقت را مشخص کنیم.

پیش از این محمد توفیق علاوی در بیانیه‌ای انصراف خود از تشکیل دولت موقت را تقدیم برهم صالح کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها