کد خبر: 390119
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۱:۲۱:۴۵
| |

ستاری خبر داد

افزایش ظرفیت تولید ماسک‌های نانو به 300 هزار ماسک در روز

معاون علمی و فناوری ریس‌یجمهور با بیان این‌که با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده تولید 200 هزار ماسک در روز به 300 هزار ماسک در روز خواهد رسید، افزود: ما از همه ظرفیت‌های معاونت علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله با این ویروس استفاده خواهیم کرد.

افزایش ظرفیت تولید ماسک‌های نانو به 300 هزار ماسک در روز
کد خبر: 390119
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۱:۲۱:۴۵

اعتمادآنلاین| سورنا ستاری در نشست خبری مقابله با ویروس کرونا به بیان حمایت‌های معاونت علمی از شرکت‌های فعال در حوزه این ویروس پرداخت و افزود: از ابتدای شیوع این بیماری در حوزه معاونت علمی با همکاری سازمان غذا و دارو و هیات امنای ارزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان اقداماتی جدی را در این زمینه اجرایی کردیم.

وی با بیان این که بخشی از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه به تولید انبوه رسیده است، خاطر نشان کرد: نمونه آن را می‌توان به تولید ماسک‌هایی اشاره کرد که با افزایش خطوط تولید در حال حاضر ظرفیت تولید ماسک‌های N95 و N99 به روزی 200 هزار عدد رسیده است.

ستاری با بیان این‌که این ماسک‌ها دارای کاربردهای بیمارستانی هستند، یادآور شد: با سرمایه‌گذاری‌هایی که اخیرا ستاد اجرای فرمان امام انجام داده است، امیدواریم تا پایان هفته میزان تولید روزانه ماسک‌ها به 300 هزار عدد برسد.

معاون علمی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ایران جزو محدود کشورهایی است که دستگاه‌های تولید ساخت کاغذ نانو فیلترهای ماسک را دارد. این ماسک‌ها قادر هستند تا ذرات کمتر از سه دهم نانومتر را تسویه کنند و از جمله می‌توانند جلوی عبور ویروس‌ها از ماسک را بگیرند.

وی با تاکید بر این که با همکاری محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم در مدت کوتاه به این ظرفیت تولید برسیم، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن تولید کیت‌های تشخیصی و روش‌های درمانی جدید نیز در این معاونت دنبال می‌شود. ضمن آن که تولید داروهای جدید با توجه به ناشناخته بودن این ویروس با همکاری وزارت بهداشت دنبال می‌شود.

ستاری با بیان این که تمامی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله با این ویروس بسیج شده‌اند، ادامه داد: همچنین استارتاپ‌های زیادی در این حوزه فعال شده‌اند، به گونه‌ای که برخی از آنها در حوزه تولید محتوا و فیلم‌های آموزشی آمادگی جامعه را برای مقابله با این ویروس ارتقا دادند.

وی با بیان این‌که ما از تمام ظرفیت‌های معاونت علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان و با همراهی وزارت بهداشت برای کاهش شیوع این بیماری استفاده خواهیم کرد از همه افرادی که در این زمینه تلاش می‌کنند و همچنین از شرکت‌های دانش بنیانی که در این حوزه وارد شده‌اند، تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که با همدلی هم بتوانیم این مشکل را پشت سر بگذاریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها