کد خبر: 390139
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۱:۳۸:۰۰
| |

بابایی:

صلاح باشد لیگ تکواندو کلاً تعطیل می‌شود/ به خاطر اتمام لیگ سلامت بازیکنان را به خطر نمی‌اندازیم

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر تکواندو گفت: سلامت و امنیت ورزشکاران اولویت فدراسیون است و برگزاری مسابقات در وهله بعدی قرار دارد.

صلاح باشد لیگ تکواندو کلاً تعطیل می‌شود/ به خاطر اتمام لیگ سلامت بازیکنان را به خطر نمی‌اندازیم
کد خبر: 390139
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۱:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی بابایی درخصوص تعویق رقابت‌های لیگ برتر تکواندو گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد شرایط ویژه‌ای در کشور هستیم و همه لیگ‌های رشته‌های مختلف تعطیل شده است. در این شرایط به این نتیجه رسیدیم که یک هفته لیگ تکواندو را به تعویق بیاندازیم تا اگر شاهد شرایط نرمالی در کشور بودیم، بتوانیم لیگ را در اواخر اسفند برگزار و به اتمام برسانیم. البته این موضوع نیز به شرایط کشور و اجازه برگزاری مسابقات بستگی خواهد داشت.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به تعطیل کامل لیگ والیبال، چقدر احتمال دارد هفته پایانی لیگ برتر تکواندو تا پایان سال جاری برگزار شود، گفت: شرایط والیبال و هندبال با رشته‌های دیگر فرق دارد و اگر ما هم جای والیبال بودیم چنین تصمیم می‌گرفتیم. در والیبال و هندبال دست تماس مستقیم با توپ دارد که باعث انتقال سریعتر ویروس می‌شود، اما در رشته ما شرایط به این شدت نیست.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: در لیگ نقش جهان ما شاهد استریل کامل هوگو و کلاه بودیم و بازیکنان نیز از مواد ضدعفونی کننده استفاده کردند و خطر را کاهش دادند، اما باز هم تابع شرایط و دستورات مسئولین هستیم. اگر صلاح باشد لیگ به سال آینده بیفتد آن را سال آینده برگزار می‌کنیم و اگر صلاح بر تعطیلی کامل مسابقات باشد نیز تابع فدراسیون تکواندو هستیم. امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم دو لیگ کوثر بانوان و خلیج فارس آقایان را نیز به اتمام برسانیم.

بابایی در پاسخ به این سوال که باتوجه به فشردگی تقویم مسابقات در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده و تعطیلات نوروز، امکان برگزاری مسابقات در سال آینده وجود خواهد داشت، تاکید کرد: پیش‌بینی برگزاری مسابقات در فروردین ماه را نیز انجام دادیم، اما در این ماه مسابقات جام فجر، جام باشگاه‌های آسیا، مسابقات اوپن و کسب سهمیه المپیک بانوان را داریم و فشردگی رقابت‌ها زیاد است. امیدوارم در هفته بعد بتوانیم مسابقات را با همه موارد ایمنی برگزار و لیگ را به اتمام برسانیم.

او درخصوص سرنوشت نمایندگان ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا گفت: هنوز تصمیم گیری قطعی انجام نشده است و اگر شرایط به گونه‌ای باشد که تیم‌های شهرداری ورامین و کن به طور قطعی در مسابقات لیگ برتر قهرمان و نایب قهرمان شوند، باید درخصوص تیم سوم تصمیم بگیریم که چای زرینه از جام نقش جهان باشد یا تیم‌های پاس یا دانشگاه آزاد از لیگ برتر. تیم‌های کن و شهرداری ورامین در جام نقش جهان نیز اول و دوم شدیم و باید ببینیم تیم سوم را از جام نقش جهان انتخاب کنیم یا این سهمیه به تیم سوم لیگ برتر جام خلیج فارس برسد. تلاش خواهد شد برای این موضوع تصمیمات جمعی و بهترین تصمیم ممکن باشد.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر تاکید کرد: هدف ما سلامتی بازیکنان است و اگر خطری بازیکنان را تهدید کند، فدراسیون تکواندو و سازمان لیگ ریسک نخواهد کرد و مسابقات را برگزار نمی‌کند. سلامت و امنیت ورزشکاران سیاست نخست فدراسیون است و برگزاری مسابقات در اولویت بعدی قرار دارد. مطمئن باشید اگر خطری باشد که بچه‌ها را تهدید کند مسابقات را برگزار نخواهیم کرد.

بابایی درخصوص انتقادات از سازمان لیگ برای از دست دادن زمان و حمایت از یک تیم خاص گفت: دوستان بگویند ما چه زمانی را و به خاطر چه تیمی زمان را هدر دادیم و استفاده نکردیم. اگر هر تیمی بازی نکرده است به خاطر استفاده از شرایط قانونی بوده است.

شهرداری ورامین که ملی‌پوشان بیشتری داشت و می‌توانست بازی نکند، تصمیم گرفت در یک دیدار سبک خود بدون حضور ملی‌پوشانش بازی کند. برنامه زمابندی ما اینگونه بود که مسابقات لیگ برتر بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و در 22 یا 23 اسفندماه به پایان برسد و هیچ مشکل خاصی نداشتیم که ویروس کرونا آمد و زمان‌بندی ما را برهم ریخت. ما در فدراسیون تکواندو یک لیگ نداریم و تمام لیگ‌های خود از خردسالان تا نوجوانان، جوانان و حتی پومسه را بصورت منظم برگزار کردیم و به پایان رساندیم. این اتفاق تمام مسابقات دنیا را تحت تاثیر قرار داد و در صورت عدم اتفاق دو لیگ باقی مانده بانوان و آقایان ما نیز سر زمان پیش‌بینی شده به پایان می‌رسید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها