کد خبر: 390153
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۱:۵۵:۰۰
| |

بنا:

خودم را در خانه قرنطینه کرده‌ام

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: کانالی در واتساپ راه‌اندازی کردیم و برنامه‌های تمرینی را تا 7 فروردین 99 در اختیار کشتی‌گیران قرار دادیم

خودم را در خانه قرنطینه کرده‌ام
کد خبر: 390153
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۱:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درخصوص لغو تمرینات گفت: «خودم را در خانه قرنطینه کرده‌ام. لغو مسابقات و اردو‌ها تنها مختص به کشتی نیست و تمام ورزش‌ها با این موضوع روبه‌رو هستند و اردوهایشان تعطیل شده است. مسابقات گزینشی آسیایی به دلیل شیوع «کرونا ویروس» لغو شده و این یعنی تمامی کشور‌های آسیایی در برزخ قرار گرفته اند. در کل کاری نمی‌توان انجام داد و باید با این موضوع کنار آمد. اردو‌های تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد یک هفته به تعویق افتاد به این دلیل که می‌گویند احتمال شیوع این ویروس در هفته جاری بسیار زیاد است».

او افزود: «علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی تماسی با اتحادیه جهانی داشته و خواسته که مکان و زمان برگزاری مسابقات انتخابی را مشخص کنند. البته برگزاری این مسابقات نیازمند این است که فدراسیون و وزارت ورزش تمهیداتی بیندیشند که کشتی‌گیران زودتر به مسابقات اعزام شوند.

چرا که کشور میزبان یک هفته ما را قرنطینه خواهد کرد تا سلامتی ما محرز و مسابقات برگزار شود. در کل شرایط سختی است و این شرایط سخت نه فقط برای ما بلکه برای تمامی کشورهاست». سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به اینکه در طول یک هفته تعطیلی چگونه از شرایط کشتی‌گیران مطلع می‌شوید؟ افزود: «کانالی در واتس آپ راه‌اندازی کردیم و برنامه‌های تمرینی را تا 7 فروردین 99 در اختیار کشتی‌گیران قرار دادیم. برنامه‌ها توسط کشتی‌گیران در حال انجام است و خودم هم هر روز با بچه‌ها در ارتباط هستم و نکات لازم را به آن‌ها تذکر می‌دهم.

در این شرایط تنها همین کار را می‌توانیم انجام دهیم». بنا پیشنهادی هم برای برگزاری اردو‌های تیم‌های ملی دارد: «باید تمهیداتی از سوی وزارت ورزش اندیشیده شود و یک مجموعه بزرگ همچون مجموعه آزادی در اختیار رشته‌های المپیکی قرار دهند. می‌شود یک گروه بهداشت در این مجموعه مستقر کرد و تمامی رشته‌های المپیکی در این مجموعه مستقر شوند و تمرینات خود را انجام دهند و گروه بهداشتی هم نظارت کند. این شرایط بهتر از این است که ورزشکارمان را در شهرش در محیط آزاد یا در باشگاه‌ها رها کنیم و احتمال مبتلا شدن ورزشکار بالا برود. کسی که به ویروس کرونا مبتلا شود، علائمی دارد. با محرز شدن بیماری یک ورزشکار می‌توانیم او را قرنطینه و ایزوله کنیم».

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهادتان را به وزیر ورزش دادید، گفت: «آقای وزیر گرفتاری‌های زیادی دارد. من تنها یک مربی هستم از یک رشته بخصوص که صحبت‌هایم را با علیرضا دبیر انجام می‌دهم. خیلی خوب است که صحبت‌های من و غلامرضا محمدی (سرمربی تیم ملی کشتی آزاد) به گوش سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش برسد».

بنا با اشاره به شیوع کرونا در ایران و جو روانی موجود میان مردم، صحبت‌هایش را ادامه داد: «مردم ایران سختی‌های زیادی کشیده‌اند و انشاالله در این آزمون هم همه روسفید خواهیم شد. صحبت من با مردم این است که ما در هر چند ساعت بر اثر تصادف یک فوتی داریم که هیچ کس به این موضوع دقت نمی‌کند. این ویروس مدتی است که وارد ایران شده، اما تاکنون نشنیده‌ایم که فلان ورزشکار گرفتار این ویروس شده باشد و جان خود را از دست بدهد. ورزش بدن را مقاوم می‌کند، کسانی فوت می‌کنند که یا سن بالا دارند و یا با بیماری‌های تنفسی روبه‌رو هستند. مردم ما شجاع باشند و مسائل ایمنی را رعایت کنند. مطمئناً کرونا کشته‌های کمتری از تصادفات رانندگی در کشورمان خواهد داشت».

او درخصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال و اعتراض فوتبالیست‌ها به لغو نشدن مسابقات لیگ گفت: «فوتبال با سایر رشته‌ها تفاوت دارد و این رشته یک صنعت است. این رشته درآمدزاست و تیم‌های پرسپولیس و استقلال درآمدشان از پخش مسابقات لیگ و تبلیغات به دست می‌آید برای همین لغو مسابقات با ضرر‌های اقتصادی زیادی همراه است. کشور‌های ایتالیا و یا سایر کشور‌ها را ببینید که آن‌ها هم لیگ‌شان را تعطیل نکردند چرا که تعطیلی فوتبال ضرر‌های اقتصادی بسیار زیادی دارد».

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درخصوص احتمال تعویق المپیک 2020 گفت: «در چند روز گذشته توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام داشت که حتی یک ثانیه هم تاریخ برگزاری مسابقات المپیک تعویق نخواهد داشت البته باید ببینیم که وخامت اوضاع چقدر است. خود ژاپن مدارسش را یک ماه تعطیل کرده است. با وجود گفته‌های باخ اگر این ویروس شیوع بیشتری داشته باشد، احتمال لغو المپیک 2020 وجود دارد و حتی شاید هیچ مسابقه‌ای در سال 2020 برگزار نشود. همه این‌ها بستگی به مهار این ویروس دارد».‌

منبع: خبر ورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها