کد خبر: 390205
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۳:۰۱:۰۰
| |

سرپرست فدراسیون جانبازان، معلولان:

برای مرگ سیامند نمی‌توانیم کسی را مقصر بدانیم/ همیشه نگران افزایش وزن او بودیم

سرپرست فدراسیون جانبازان، معلولان درباره عارضه قلبی مرحوم سیامند رحمان، گفت: تا جایی که اطلاع دارم او عارضه خاصی از نظر قلبی نداشت اما به خاطر افزایش وزن بیش از حد همیشه نگران وضعیت او بودیم.

برای مرگ سیامند نمی‌توانیم کسی را مقصر بدانیم/ همیشه نگران افزایش وزن او بودیم
کد خبر: 390205
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۳:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید عباسعلی صمیمی پس از ابراز تاسف از درگذشت سیامند رحمان قهرمان پاراوزنه‌بردار جهان، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم از نظر قلبی عارضه خاصی نداشت و هیچ‌وقت در این مورد صحبتی به میان نمی‌آورد، اما به دلیل افزایش وزن وی که تقریبا بالای 200 کیلوگرم وزن داشت خود من به او توصیه می‌کردم برای چک آپ به تهران بیاید تا در بیمارستان خاتم‌الانبیا یا بقیه‌الله تحت درمان قرار بگیرد، اما وی همیشه به من می‌گفت فعلا فرصتی برای این کار ندارم و کار را به تعویق می‌انداخت.

او افزود: ما هر خواسته‌ای که رحمان داشت را برای او مهیا می‌کردیم. حتی از ما درخواست کرده بود که اردوهای او به صورت غیرمتمرکز برگزار شود و تنها در اردوی آخر که اگر اعزامی وجود داشت به تهران می‌آمد و در اردوها شرکت می‌کرد. حتی قرار بود هفته آینده به عنوان نماینده ورزشکاران در مجمع انتخابات فدراسیون جانبازان و معلولان حضور پیدا کند که متاسفانه این شرایط فراهم نشد.

سرپرست فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: باید قبول داشته باشیم که ورزشکاران معلول به دلیل این‌که حرکت خاصی ندارند و تمرینات آنها به صورت نرمشی و تمرینات ایستایی است این احتمال وجود دارد که با مشکل ایست قلبی مواجه شوند و یا عارضه‌ قلبی آنها را تهدید کند. ما در این زمینه کسی را نمی‌توانیم مقصر بدانیم. من به عنوان یک دوست نزدیک به سیامک همیشه به او تاکید می‌کردم که وزن او بیش از حد افزایش پیدا کرده و این یک نوع تهدید برای او بود. متاسفانه اوهیچ‌وقت این موضوع را جدی نگرفت.

صمیمی گفت: زمانی که سیامند وزنه‌برداری را آغاز کرد به حدی فردی توانمند بود که توانست در کوتاه‌ترین زمان قهرمان جهان و پارالمپیک شود. او به خاطر رفتار و منش پهلوانی که داشت هیچ‌وقت دوست نداشت کسی از او ناراحت باشد و سعی می‌کرد همیشه همه را از خود راضی نگه دارد.

او در پایان گفت: سیامند روحیه پهلوانی داشت و همین روحیه پهلوانی او سبب شد که همه او را دوست داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها