کد خبر: 390219
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۳:۲۰:۴۷
| |

گانتز: ترامپ متحد واقعی ماست

رئیس حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی و رقیب اصلی «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات این رژیم، طی سخنرانی در اجلاس لابی «آیپک» ضمن تمجید از مواضع دولت آمریکا، علیه ایران اتهام‌زنی کرد.

گانتز: ترامپ متحد واقعی ماست
کد خبر: 390219
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۳:۲۰:۴۷

اعتمادآنلاین| «بنی گانتز» رئیس حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی و فرمانده پیشین ستاد کل ارتش این رژیم در سخنرانی ویدئو کنفرانسی برای اجلاس لابی صهیونیستی «آیپک» در آمریکا، دونالد ترامپ را «متحد واقعی اسرائیل» خواند و از مواضع دولت او تمجید کرد.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، گانتز که اصلی‌ترین رقیب بنیامین نتانیاهو در انتخابات رژیم صهیونیستی و عهده‌دار شدن منصب نخست‌وزیری است، در این سخنرانی از مواضع کابینه او در قبال روابط با آمریکا به ویژه سیاستمداران دموکرات به شدت انتقاد کرد.

او با اشاره تلویحی به عدم حضور چند نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شامل برنی سندرز نامزد پیشتاز این رقابت‌ها، به مواضع کابینه نتانیاهو در قابل دموکرات‌ها تاخت.

رئیس حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات و نخست‌وزیر شدن اجازه نخواهد داد روابط این رژیم با آمریکا موضوعی حزبی شود، گفت: «تحت رهبری من، اسرائیل هرگز به یک موضوع حزبی (در آمریکا) تبدیل نخواهد شد و من با هر دو طیف (دموکرات و جمهوری‌خواه) به طور موثری همکاری خواهم کرد».

گانتز در این سخنرانی اتهام‌زنی‌های بی سند نتانیاهو و دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران را درباره «تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای» تکرار کرد و به لفاظی درباره عزم خود برای ممانعت از آن پرداخت.

رئیس حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی گفت: «ما در کنار ایالات متحده با خطرات رژیم ایران که کل منطقه و جهان را تهدید می‌کند، خواهیم جنگید. من در کنار ایالات متحده من امانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهم شد. در کنار ایالات متحده من به دنبال منافع امنیت ملی اسرائیل خواهم بود و اجازه نخواهم داد که دشمنانمان در غزه، سوریه یا لبنان قوی‌تر شوند».

فرمانده پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «به عنوان کسی که کل زندگی‌اش را در خط مقدم صرف کرده این را می‌گویم که من هیچ فرصتی برای دستیابی به صلح را از دست نخواهم داد».

او سپس به خوش‌خدمتی‌های رئیس‌جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی شامل اقدام غیرقانونی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم، تایید اشغالگری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی جولان سوریه و ارائه طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» اشاره کرد.

گانتز خطاب به حاضران در اجلاس آیپک تصریح کرد: «دوستان! هرگز هیچ زمانی بهتر از حالا برای دستیابی به صلح نبوده است. رئیس‌جمهور ترامپ، متحد واقعی اسرائیل است و او تا قبل از اینها هم کارهای زیادی کرده است. او سفارت (واشنگتن) را به اورشلیم (قدس اشغالی) پایتخت ابدی ما منتقل کرد، او حاکمیت ما را بر بلندی‌های جولان به رسمیت شناخت و حالا یک طرح صلح امیدبخش و استراتژیک درباره منازعه اسرائیل و فلسطین ارائه داده است».

پیش از سخنرانی گانتز، بنیامین نتانیاهو هم از طریق ویدئو کنفرانس در اجلاس لابی صهیونیستی آیپک سخنرانی کرده بود و در آن ضمن تاختن به مواضع «برنی سندرز»، علیه ایران لفاظی کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها