هیات آمریکایی برای رایزنی درباره ادلب سوریه به آنکارا سفر می‌کند

به گفته منابع مطلع ترکیه‌ای، هیات آمریکایی شامل نماینده واشنگتن در سازمان ملل و نماینده آمریکا در امور سوریه به منظور رایزنی درباره ادلب، امشب وارد آنکارا می‌شوند.

هیات آمریکایی برای رایزنی درباره ادلب سوریه به آنکارا سفر می‌کند
کد خبر: 390231
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۳:۳۷:۴۹

اعتمادآنلاین| در ادامه حمایت‌های واشنگتن از آنکارا در قبال درگیری‌های اخیر استان ادلب سوریه، یک رسانه دولتی ترکیه‌ای به نقل از منابع مطلع از سفر امروز دوشنبه یک هیات عالی رتبه آمریکایی به ترکیه به منظور رایزنی درباره سوریه خبر داد.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گزارش داد، «کِلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل و «جیمز جفری» نماینده ویژه این کشور در امور سوریه در قالب یک هیات عالی رتبه آمریکایی امشب دوشنبه وارد آنکارا می‌شوند.

در گزارش این رسانه دولتی به نقل از منابع دیپلماتیک آمده است، یک هیات آمریکایی برای رایزنی درباره وضعیت جاری در استان ادلب سوریه دوشنبه شب از ترکیه دیدن می‌کنند.

این منابع مطلع که نخواستند نامشان فاش شود، از احتمال دیدار اعضای هیات آمریکایی با نمایندگان نهادهای سازمان ملل و همچنین گروه‌های غیردولتی امدادی در ترکیه خبر داده است؛ نهادها و گروه‌هایی که در زمینه کمک به مهاجران در ترکیه فعالیت دارند.

سفر هیات آمریکایی به آنکارا در حالی انجام می‌شود که از پنجشنبه هفته گذشته و به دنبال کشته شدن ده‌ها نظامی ترکیه‌ای در حملات سوریه به مواضع تروریست‌ها در ادلب، تنش‌ها و درگیری‌ها بین این دو کشور همسایه شدت گرفته است.

تنش‌ها بین دمشق و آنکارا بر سر تحولات استان ادلب سوریه، سبب تنش ترکیه با روسیه هم شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها