کد خبر: 390232
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس یازدهم| قالیبافِ کاندیدای ریاست‌جمهوری با قالیبافِ رئیس مجلس قطعاً تفاوت‌های عمده‌ای خواهد داشت

ناصر ایمانی گفت: قالیبافِ کاندیدای ریاست‌جمهوری با قالیبافِ رئیس مجلس قطعاً به لحاظ نگاه و رفتار تفاوت‌های عمده‌ای خواهد داشت.

مجلس یازدهم| قالیبافِ کاندیدای ریاست‌جمهوری با قالیبافِ رئیس مجلس قطعاً تفاوت‌های عمده‌ای خواهد داشت
کد خبر: 390232
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس یازدهم با دو چالش اساسی در همین ابتدای کار روبرست: ریاست مجلس یازدهم و نوع رویکرد مجلس یازدهم به دولت حسن روحانی. دو مساله‌ای که حداقل در هفته‌های آینده بهتر می‌تواند خط‌مشی مجلس یازدهم را در طول چهار سال آینده مشخص کند.

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: اینکه برخی رای به فضایی تقابلی بین مجلس یازدهم و دولت می‌دهند، بی‌شک تحلیلی اشتباه است. نه تنها این‌طور نیست، بلکه مجلس آتی برای دولت فرصتی مناسب برای خواهد بود تا زیر نظر مجلسی پرانرژی و انگیزه ایراداتش را برطرف کند، بلکه کشور از این شرایط سخت عبور کند.

او افزود:‌ البته من هم قبول دارم، یکسری از آنهایی که به مجلس بعدی راه پیدا کرده‌اند بنا را بر رویارویی سفت و سخت خواهند گذاشت و به هر بهانه‌ای دولت را تخریب خواهند کرد. البته نمایندگانی با رویکرد اینچنینی در مجلس فعلی هم فعال بودند؛ در کل،‌ دولتی‌ها با چنین فضایی آشنا هستند و دولت‌های پیش از دولت روحانی هم منتقدانی جدی و گاهی جنجالی را داشته اند .

همه دستگاه‌ها باید دولت را یاری کنند

ایمانی اضافه کرد: اما شاکله مجلس بعدی بعید است ‌سر راه دولت سنگ‌اندازی کنند. به هر حال وقتی در کشور این همه مشکل داریم و مردم سختی‌های زیادی را به چشم می‌بینند، به قاعده مجلس و همه دستگاه‌های دیگر باید دولت را به عنوان نهاد اجرایی یاری کنند.

اکثریت مجلس رویکردی حمایتی از دولت خواهد داشت

او ادامه داد: برای قضاوت مجلس نباید روی طیف مشخصی تمرکز کنیم. بله، یکسری از همین الان آماده می‌شوند تا تقابلی جدی با دولت داشته باشند. اما نباید آنها را «مجموعه نمایندگان» بدانیم. در واقع اکثریت کلی مجلس رویکردی حمایتی از دولت خواهد داشت.

او در ادامه با اشاره به رقابت احتمالی قالیباف و آقاتهرانی بر سر کرسی ریاست قوه مقننه توضیح داد: به هر حال این مساله که هر کدام از چهره‌های شاخص به فکر رئیس شدن بیفتند امری طبیعی است و به همین دلیل چالشی جدی پیش خواهد آمد. اما تصورم این است که آقای قالیباف رأی بیشتری برای ریاست دارد و به احتمال زیاد رئیس مجلس یازدهم می‌شود.

ناصر ایمانی در پایان صحبت‌هایش گفت: شاید نوع مناظره روحانی و قالیباف در سال‌های 92 و 96 این شائبه را به وجود آورد که بعد از قرار گرفتن در رأس مجلس، بنای دعوا با دولت را داشته باشد. اما به نظر من قالیبافِ کاندیدای ریاست‌جمهوری با قالیبافِ رئیس مجلس قطعاً به لحاظ نگاه و رفتار تفاوت‌های عمده‌ای خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها