کد خبر: 390281
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۴:۵۴:۱۰
| |

علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد:

ضرورت هماهنگی دو بخش آموزش و پژوهش دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر ضرورت هماهنگی دو بخش آموزش و پژوهش دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: آموزش و پژوهش با عنوان بال‌های پرنده هستند که باید ضمن تقویت هریک از بال‌ها، همسویی و هماهنگی در مسیر حرکت شکل بگیرد.

ضرورت هماهنگی دو بخش آموزش و پژوهش دانشگاه‌ها
کد خبر: 390281
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۴:۵۴:۱۰

اعتمادآنلاین| علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت، در دومین جلسه مشترک معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت بهداشت که با هدف هماهنگی هرچه بیشتر جهت دستیابی سریعتر به اهداف و سیاست های مشترک هر دو معاونت برگزار شد از آموزش و پژوهش با عنوان بال‌های پرندهای یاد کرد و گفت: باید ضمن تقویت هریک از بال‌ها، همسویی و هماهنگی در مسیر حرکت مدنظر باشد تا پرواز به اوج انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: شاید در برخی حوزه ها، اهداف متفاوتی در دو معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت بهداشت وجود داشته باشد اما در نهایت این اهداف از هم جدا نیستند و اگر بخواهیم کاری انجام بدهیم باید هماهنگ باشیم.

حق دوست افزود: تاسیس مرکز ملی آموزش های مهارتی و حرفه ای در راستای توسعه ی آموزش های مهارتی و مدیریت از اقدامات مهم معاونت آموزشی وزارت بهداشت است که علاوه بر اینکه یک فرصت استثنائی برای کشور است به نظر می رسد در حوزه ی پژوهش می تواند خیلی مهم و کاربردی باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با ابراز خرسندی از اعتباربخشی برنامه ی پزشکی عمومی دانشگاه های ایران توسط WFME تاکید کرد: این امتیاز بزرگی است که تنها کشور ما موفق به کسب آن در منطقه شده است و باید برای حفظ آن با نهایت قدرت تلاش کنیم. بنابراین هماهنگی بین آموزش و پژوهش در راستای تحکیم زیرساخت های ماموریت های ویژه در دانشگاه ها و همسویی این دو حوزه را می طلبد تا توسعه ی کیفیت بر کمیت غلبه یابد.

حق دوست گفت: استقرار سند آمایش سرزمینی در عرصه سلامت برگ برنده ی وزارت بهداشت است و معاونت آموزشی در احصاءحیطه های اولویت دار ملی بر اساس اسناد بالادستی و تدوین ماموریت های ویژه، کمک و همیاری معاونت پژوهشی را می طلبد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: ترکیب و ادغام نظام اعتباربخشی و رتبه بندی دانشگاه ها یا دانشکده ها، افزایش همراهی دو معاونت فوق در تبیین ماموریت های ویژه ی دانشگاه ها یا دانشکده ها، افزایش همکاری در حوزه ی مرجعیت علمی، افزایش همکاری بین نیماد و نصر، همکاری در اصلاح نمودار سازمانی و تشکیلات تفضیلی دانشگاه‌ها یا دانشکده ها،‌ همکاری در نظام بودجه ریزی دانشگاه‌ها در حوزه علمی و افزایش همکاری عملی بین بخش های IT دو معاونت برای گفتگوی موثر بین سامانه ها و زیرساختها از جمله اقدامات فوق است.

به گزارش معاونت آموزشی وزارت بهداشت، در ادامه این جلسه ملک زاده معاون پژوهشی وزارت بهداشت ضمن تقدیر از فعالیت های معاونت آموزش، مجموعه ی فعالیت ها را روبه جلو خواند و گفت: لازم است در برنامه ریزی ها به نیروی انسانی به عنوان مجری برنامه ها توجه ویژه ای داشته باشیم و در این راستا باید پتانسیل تک تک نیروها شناسایی شود، صحبت هایشان را شنید و به آنها امیدواری داد؛ لذا طراحی برنامه ای برای استفاده ی بهینه از نیروی انسانی در اولویت است.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود تا در دانشگاه ها علاوه بر آموزش و پژوهش، شواهد علمی خلق شود و این وظیفه ی خطیری است که بر عهده ی معاونت آموزشی است.

معاون پژوهشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: توجه به توسعه کیفی و مهارت آموزی نیز از مسائل بسیار مهم است و 90 درصد اطلاعات در مکالمه اولیه پزشک با بیمار قابل دست یابی است و جدی گرفتن بحث درمان سرپایی نقش بسزایی در کاهش هزینه ها خواهد داشت.

ملک زاده با بیان اینکه یکی از مسائل خیلی مهم مرجعیت علمی است افزود: معاونت پژوهشی در حیطه مرجعیت علمی کارهای متعددی انجام داده که می توان آنها را با مجموعه ی فعالیت های معاونت آموزشی ادغام کرد و به یک ساختار مشترک دست یافت اما این مسئله اصلاح ساختارها را می طلبد.

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم در مراکز تحقیقاتی، پژوهش را با آموزش همراه نماییم و زیرساخت های جدیدی تعریف شود تا به برنامه های مطلوب دست یابیم.

ملک زاده همچنین بر اصلاح نظام هیئت جذب تاکید کرد و گفت: بهتر است نظام پرداخت نیز بر اساس کار، تحقیق و میزان آموزشی باشد که ارائه می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها