نخستین محموله سازمان بهداشت جهانی به ایران فرستاده شد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد نخستین محموله بهداشتی و درمانی سازمان بهداشت جهانی با یک فروند هواپیمای باری از مبدا امارات متحده عربی به ایران فرستاده شده است.

نخستین محموله سازمان بهداشت جهانی به ایران فرستاده شد
کد خبر: 390348
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۶:۱۷:۳۲

اعتمادآنلاین| به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبی، این محموله امدادی سازمان بهداشت جهانی شامل 6 پزشک و بییش از هفت تن تجهیزات پزشکی و کیت های آزمایش کرونا، برای کمک به مبارزه با ویروس این بیماری است.


روبرت بلانشارد نماینده سازمان بهداشت جهانی در امارات گفت: پرواز امروز به ایران شامل هفت هزار و 500 کیلو تجهیزات و تدارکات پزشکی مانند اقلام و کالاهای بسیار مهم ضروری برای جلوگیری از واگیری و مهار این ویروس به منظور حمایت از کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی و درمانی ایران است.

لانشارد با هشدار در باره کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی در جهان، ارزش محموله فرستاده شده به ایران را شامل دستکش، ماسک جراحی و دستگاه تنفس مصنوعی، بیش از 300 هزار دلار ارزیابی کرد که با یک فروند هواپیمای باری ارتش امارات از دوبی به ایران فرستاده شده است.


به گفته بلانشارد، گروه 6 نفری پزشکی که برای نخستین بار از هنگام آغاز این بحران به ایران اعزام شده اند، نیز شامل چند پزشک، اپیدمولوژیست و متخصص امور آزمایشگاهی است که به جمهوری اسلامی در شناسایی و مهار این ویروس کمک خواهند کرد.


بر اساس آخرین آمار مقام های بهداشت و درمان ایران، شمار مبتلایان در این کشور به بیش از یک هزار نفر و آمار جان باختگان به 66 تن رسیده و تاکنون حدود 129 مورد ابتلا به این ویروس در امارات، بحرین، کویت، عمان و قطر شناسایی شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها