کد خبر: 390385
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۰۸:۲۳:۳۸
| |

کرونا، قهرمان ووشو را از چین فراری داد

لژیونر ووشوی ایران در لیگ حرفه‌ای چین به خبرورزشی گفت: وقتی وارد هواپیما شدم، دیدم تعداد زیادی از مسافران چینی در هواپیما نشسته‌اند و هیچ‌کدام هم ماسک نزده‌اند. حتی مهمانداران که ایرانی بودند ماسک نداشتند!

کرونا، قهرمان ووشو را از چین فراری داد
کد خبر: 390385
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۰۸:۲۳:۳۸

اعتمادآنلاین| ‌ الهه منصوریان، چند روز بعد از شیوع کرونا در چین قید لیگ حرفه‌ای را زد و به تهران برگشت. ووشوکار تیم باشگاهی فیست‌وان شانگ‌های چین در راه برگشت به تهران شهروندان چینی را دید که بدون ماسک وارد ایران می‌شدند. او فعلاً باید منتظر بماند تا ببیند اوضاع ویروس کرونا به کجا می‌رسد تا برای همراهی تیمش به چین برگردد. منصوریان البته این روز‌ها بلاتکلیف است، چراکه هم اردوی‌های تیم ملی به خاطر کرونا تعطیل است و هم فدراسیون به خاطرجوانگرایی در تیم ملی نمی‌خواهد در مسابقات بعدی از او و شهربانو استفاده کند. الهه منصوریان درگپ و گفت با خبرورزشی از بازگشت به ایران و برنامه‌هایش حرف می‌زند.

ویروس کرونا از چین شروع شد، عکس‌العمل مردم چین چطور بود؟


ویروس کرونا سوم بهمن در چین شروع شد که سهیلا همان ابتدای کار تصمیم گرفت به ایران برگردد و من سه روز بعد تصمیم گرفتم به ایران بیایم. خیلی ترسیده بودم که مبادا به کرونا مبتلا شوم. ششم بهمن بود که رفتم بلیت تهیه کنم، گفتند آخرین پروازی که از شانگ‌های به سمت تهران می‌رود، ساعت 11 شب پرواز ماهان است و تا زمانی که این شرایط وجود داشته دیگر پروازی به ایران نمی‌رود. برای همین بلافاصله بلیت را گرفتم و به فرودگاه آمدم.

ماجرای استوری جنجالی که منتشر کردی چیست؟


گفته بودند پرواز خالی است و فقط ایرانی‌ها هستند، اما وقتی وارد هواپیما شدم، دیدم تعداد زیادی از مسافران چینی در هواپیما نشسته‌اند و هیچ‌کدام هم ماسک نزده‌اند. حتی مهمانداران که ایرانی بودند ماسک نداشتند. این موضوع آنقدر برایم عجیب بود که از مهمانداران پرسیدم چرا ماسک نزده‌اید، گفتند به‌خاطر ظاهر و نوع پوششی که برای‌شان تعریف کرده‌اند، اجازه ندارند ماسک بزنند.

در فرودگاه ایران تست دادید؟


هنگام ورود یک تست ساده از مسافران گرفتند، حتی کسی نبود که به چینی‌ها بگوید حتماً باید ماسک بزنند.

سهیلا منصوریان هم به ایران بازگشت؟


بله، سهیلا سه روز زودتر از من به ایران برگشت و تمریناتش را برای هفته پایانی لیگ برتر شروع کرده است.

به نظر شما چگونه می‌توان جلوی ویروس کرونا را گرفت؟


بعد از شیوع ویروس کرونا در چین مردم در اماکن عمومی مثل مترو، خیابان و... با نحوه صحیح برخورد با این ویروس آشنا می‌شدند. از طرفی به جز یکی، دو روز اول که مردم هجوم بردند و ماسک‌ها را خریدند و قیمت‌ها کمی بالا رفت، در روز‌های بعد در تمام خیابان‌ها و فروشگاه‌ها ماسک در دسترس بود و حتی تایلندی‌ها به چینی‌ها ماسک رایگان دادند، به همین علت آن‌هایی هم که قیمت ماسک را بالا برده بودند، قیمت را پایین آوردند.

با سفرتان به ایران مشکلی برای دریافت قراردادتان ندارید؟


من به خاطر ترس از کرونا فرار کردم، فکر نمی‌کردم در ایران این ویروس شیوع پیدا کند و اینجا هم مجبور شویم با ترس از خانه بیرون برویم. البته هنگام سفر به ایران مسئولان تیم فیست‌وان شانگ‌های تهدید کردند که به کمیته انضباطی شکایت می‌کنند، اما در تماسی که با مدیر باشگاه داشتم او با مرخصی من موافقت کرد و حتی گفت هیچ مشکلی تهدیدم نمی‌کند.

تا چه زمانی در ایران می‌مانی؟


تا زمانی که اوضاع به حالت طبیعی برگردد در ایران می‌مانم. چون فعلاً لیگ چین به خاطرشیوع ویروس کرونا تعطیل است و من مرخصی دارم.

آیا در چین تست دادی؟


با وضعیتی که در چین دیدم احتمالش را می‌دادم که به کرونا مبتلا شده باشم، برای همین وقتی به تهران رسیدم، به کیش رفتم و مدتی در آنجا قرنطینه شدم تا ببینم علائم کرونا را دارم یا نه. چون می‌ترسیدم خانواده‌ام را مبتلا کنم و پس از اینکه اطمینان پیدا کردم که مشکلی ندارم به تهران برگشتم و به دیدار خانواده‌ام رفتم.

چه برنامه‌ای برای تیم ملی داری؟


فعلاً هیچ برنامه‌ای ندارم. چون فدراسیون تصمیم گرفته برای مسابقات جهانی و قهرمانی آسیا فرصت را به جوان‌تر‌ها بدهد. سؤال من اینجاست که مگر نباید نفرات جوان بیایند در مسابقات انتخابی شرکت کنند. این‌طور که نمی‌شود بدون مسابقه هرکس را راهی مسابقات کرد. فعلاً منتظر هستم تا ببینیم سرپرست جدید فدراسیون چه تصمیمی می‌گیرد.

چه پیشنهادی برای رفع این مشکل دارید؟


مسابقات آسیایی در پنج وزن برگزار می‌شود. با برگزاری انتخابی سه وزن را به سانداکاران مدال‌آور و باتجربه بدهند و دو سهمیه راهم برای جوانگرایی در نظر بگیرند تا هم مدال‌آوری کنند و هم جوانگرایی.

فدراسیون سیاست جوانگرایی را در تیم ملی اجرا می‌کند، نظرشما چیست؟


برای رسیدن به جایگاه فعلی سختی‌های زیادی را تحمل کردم، به همین دلیل مسابقات جهانی و قهرمانی آسیا را حق سانداکاری می‌دانم که از فیلتر‌های انتخابی بگذزد. نه اینکه بخواهند به بهانه جوانگرایی خواهران منصوریان را کنار بگذارند جالب نیست. زمانی که با چینی‌ها قرارداد امضا کردم شرط گذاشتم در صورتی قراردادم را امضا می‌کنم که هنگام مسابقات جهانی و قاره‌ای بتوانم تیم ملی ایران را در مسابقات جهانی و قاره‌ای همراهی کنم. چینی‌ها هم قبول کردند و حتی مبلغ قرارداد را کمتر دادند. به همین خاطر مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی نباید مدال‌آوری خواهران منصوریان را نادیده بگیرند.

چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟


فعلاً تمرینات اختصاصی خودم را انجام می‌دهم، چون می‌خواهم با شروع انتخابی برای مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های جهانی آماده باشم. من می‌خواهم در این مسابقات شرکت کنم، اما اگر فدراسیون موافق نباشد مسیر دیگری را برای دنیای قهرمانی انتخاب می‌کنم.

ووشو را تا کی ادامه می‌دهید؟


فعلاً قصد ندارم خداحافظی کنم، در حال حاضر 28 ساله هستم و تا 32 سالگی به بازی ادامه می‌دهم و پس از آن وارد ورزش حرفه‌ای می‌شوم.

تمامی مسابقات ورزشی در چین لغو شده است، نظرت دراین باره چیست؟


شنیدم رقابت‌های باشگاهی چین تا خردادماه تعطیل است و به نظر می‌رسد تا آن موقع این کشور درگیرکرونا خواهد بود. فقط امیدوارم شرایط طوری نشود که چین، ایرانی‌ها را به خاطر کرونا راه ندهد!

با این تصمیم که همه مسابقات ورزشی در ایران لغو شده است، موافق هستید؟


معتقدم برای جلوگیری از شیوع کرونا مسابقات را لغو کنند و این تصمیم درستی است. قرار است فینال لیگ برتر انجام شود. خود ما پیشنهاد دادیم این مسابقات برگزار نشود و اگر قرار به برگزاری است، به سال آینده موکول شود.

احتمال دارد الهه منصوریان هم مثل شهربانو وارد تبلیغات تجاری شود؟


چند پیشنهاد داشته‌ام، هنوز جوابی نداده‌ام، چون دوست دارم برای محصولاتی با برند ماندگار تبلیغ کنم، به همین دلیل هنوز برند مورد نظرم را انتخاب نکرده‌ام.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها