کد خبر: 390403
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۰۸:۵۲:۰۱
| |

سازمان ملل:

ترکیه مسؤول جرایم جنگی شورشیان ارتش ملی سوریه است

کمیسیون تحقیق سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد، عملیات ترکیه فاجعه انسانی سوریه را تشدید کرده و آنکارا باید مسؤولیت جنایات گروه‌هایی را که آموزش داده، بر عهده بگیرد.

ترکیه مسؤول جرایم جنگی شورشیان ارتش ملی سوریه است
کد خبر: 390403
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۰۸:۵۲:۰۱

اعتمادآنلاین| هانی مجالی، عضو این کمیته گفت، ترکیه باید مسؤولیت جنایت‌های گروه‌هایی که آنها را آموزش داده و مجهز کرده برعهده بگیرد. این کشور باید حداقل مسؤول نقض‌های این گروه‌های مسلح در سوریه باشد.

به گزارش روسیاالیوم، وی افزود: کمیسیون ویژه تحقیقات برای این نظر خود دلیل موجه دارد و آن اینکه شورشیان "ارتش ملی سوریه" وابسته به مخالفان دولت این کشور جنایت‌های جنگی مرتکب شدند.

مجالی ادامه داد: اگر گزارش کمیته اثبات کند که اشخاصی یا گروه مسلحی تحت فرماندهی و نظارت نیروهای ترکیه کار می‌کنند، می‌توان مسؤول این نقض‌ها را این فرماندهان دانست، کسانی که در حالی که در جریان این جنایت‌ها بودند یا باید در جریان آنها قرار می‌گرفتند، تمامی تدابیر لازم را برای ممانعت از وقوع این جنایت‌ها اتخاذ نکردند.

مبنای داده‌های این کمیسیون، اطلاعات پیشمرگ‌های کرد، خانواده‌های آنان و دیگر غیرنظامیان ساکن شمال سوریه است.

شاهدان عینی گفته‌اند که شورشیان "ارتش ملی سوریه" در شمال سوریه اقدام به اعدام، غارت و غصب خانه‌های مسکونی ساکنان منطقه کرده‌اند.

در این راستا به کشتن هورین خلف، سیاستمدار کرد اشاره شده است. اعضای کمیسیون سازمان ملل می‌گویند که نیروهای تحت پیشتیبانی ترکیه پیش از اعدام خانم خلف، بدن او را مثله کرده‌اند.

کارشناسان این کمیته بین‌المللی می‌گویند، عملیات ترکیه و نیز خروج نیروهای آمریکا از سوریه در ماه اکتبر 2019 منجر به افزایش تعداد آوارگان و تشدید وضعیت دشوار کسانی شد که در مناطق تحت کنترل کُردها زندگی می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها