کد خبر: 390408
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۰۸:۵۴:۰۰
| |

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با المیادین:

برای تحقق وحدت فلسطین امتیازاتی دادیم/ واشنگتن تلاش کرد با ما وارد مذاکره شود

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه برای تحقق رویکرد فلسطینی یکپارچه امتیازدهی‌های زیادی انجام دادیم و چهار گزینه ارائه کردیم، گفت: واشنگتن تلاش کرد با حماس رایزنی کند اما ما نپذیرفتیم.

برای تحقق وحدت فلسطین امتیازاتی دادیم/ واشنگتن تلاش کرد با ما وارد مذاکره شود
کد خبر: 390408
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگویی با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: استراتژی حماس بر لزوم برقراری وحدت میان فلسطینی‌ها استوار است.

هنیه گفت: برای تحقق رویکرد فلسطینی یکپارچه امتیازدهی‌های زیادی انجام دادیم و چهار گزینه ارائه کردیم، گزینه اول ما برگزاری انتخابات سراسری، گزینه دوم تشکیل شورای ملی فلسطین خارج از رام‌الله بود تا همه بتوانند در آن شرکت کنند، گزینه سوم ما احتمال برگزاری کنفرانس ملی فلسطین در قاهره و گزینه چهارم تشکیل دولت یکپارچه ملی فلسطین بود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: جنبش فتح از هر کدام از این گزینه‌ها استقبال کند، ما آماده حرکت در آن مسیر هستیم.

او درباره سفر خود به مسکو گفت: روسیه ارتباط خوبی با تمامی گروه‌های فلسطینی دارد و از همه آنها استقبال می‌کند، این کشور قادر به آغاز حرکتی بین‌المللی در حمایت از مساله فلسطین است.

هنیه در ادامه تاکید کرد، گروه‌های فلسطینی بیش از هر زمان دیگری خواستار تلاش برای برقراری آشتی هستند و حماس نقش مصر را در روند برقراری این آشتی محوری می‌داند.

همچنین این مسؤول حماس گفت: از برادرانمان در جنبش فتح انتظار می‌رود برخی مسایل را که از قبل از توافقنامه اسلو باقی مانده‌اند، رها کنند، سفیر فلسطین درباره آمادگی حماس برای استقبال از هیئت تشکیلات خودگردان در غزه پیامی را به محمود عباس، رئیس این تشکیلات منتقل کرد.

هنیه در ادامه این مصاحبه فاش کرد: واشنگتن تلاش کرد با حماس رایزنی کند اما ما نپذیرفتیم، ما با هر گونه رایزنی‌ محرمانه با دولت آمریکا مخالف هستیم، این نکته بسیار اهمیت دارد که راه را بر کنترل آمریکا بر منطقه ببندیم و کشورهایی که از آمریکا زیان دیده‌اند، باید راهکارهایی برای رایزنی و دیدار بیابند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه با اشاره به اینکه تهدیدها متوقف نشده‌اند و شکستن مقاومت در غزه دشوار است، تاکید کرد: می‌دانیم باید راه را بر هر گونه تلاش برای بر هم زدن اتحاد میان حماس و جهاد ببندیم.

او درباره ماجرای ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نیز گفت: شهید سلیمانی خیانتکارانه به دست آمریکایی‌ها کشته شد، او نقش محوری داشت و حضور هیئتی از حماس در مراسم ختم او عادی بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها