کد خبر: 390416
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۰۹:۰۴:۳۳
| |

جنگ آمریکا و چین به حوزه رسانه کشیده شد

دولت دونالد ترامپ اعلام کرد، در واکنش به تدابیر سختگیرانه دولت چین علیه رسانه‌های آمریکایی در آن کشور، متقابلا محدودیتهایی را برای رسانه‌های چینی در آمریکا اعمال و برای شمار کارکنان چند رسانه دولتی فعال چین در خاک خود سقف تعیین کرده است.

جنگ آمریکا و چین به حوزه رسانه کشیده شد
کد خبر: 390416
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۰۹:۰۴:۳۳

اعتمادآنلاین| بنا به دستور جدید وزارت امور خارجه آمریکا، صدور ویزای کار برای خبرنگاران چینی این رسانه ها محدود می‌شود و تعداد کل کارکنان آنها حدود 40 درصد کاهش می یابد.

این محدودیت ها شامل پنج رسانه شینهوا، سیجیتیان، رادیو چین، چاینا دیلی و پیپلز دیلی می شود که در روز 18 فوریه امسال توسط دولت آمریکا به عنوان "هیئت نمایندگی" چین و بخشی از دستگاه پروپاگاندای این کشور شناسایی شدند.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج رسانه مذکور برخلاف رسانه های خارجی در چین "رسانه های خبری مستقل نیستند."

او گفت: "دولت جمهوری خلق چین سالهاست که به طور فزاینده تجسس، آزار و اذیت و ارعاب را علیه روزنامه‌نگاران آمریکایی و خارجی که در چین فعال هستند اعمال می کند."

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: "هدف مقابله به مثل است. ما امیدواریم که این اقدام باعث شود پکن رویکردی منصفانه تر و دو طرفه در قبال آمریکا و سایر رسانه‌های خارجی در چین اتخاذ کند."

محدودیتهای جدید پس از آن اعمال شده‌اند که چین سه روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال را در واکنش به یک ستون انتقادی این روزنامه اخراج کرد.

مقامات آمریکایی گفته‌اند، علیرغم محدودیت های تازه علیه تعداد کارکنان رسانه‌های چینی، فعالیت های این پنج رسانه در آمریکا با محدودیت مواجه نیست.

به گزارش رویترز، ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل در واکنش به این تصمیم آمریکا اظهار کرد، واشنگتن نباید در کار خبرنگاران چینی مداخله کند.

او در یک کنفرانس خبری به مناسبت رسیدن چین به ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در ماه مارس اظهار کرد: ما یک سری اختلافات را داریم اما این مناسب نیست که آمریکا گامهایی را در راستای مداخله در کار خبرنگاران چینی اتخاذ کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها