ثبت نام ناسا برای متقاضیان فضانوردی آغاز شد

ناسا برای اولین بار پس از چهار سال نام نویسی از متقاضیان برای فضانوردی را بار دیگر آغاز کرد تا افرادی که آرزو دارند به ماه و مریخ سفر کنند را ارزیابی و گزینش کند.

ثبت نام ناسا برای متقاضیان فضانوردی آغاز شد
کد خبر: 390494
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۰:۲۹:۴۸

اعتمادآنلاین| اگر همیشه می‌خواستید یکی از فضانوردانی باشید که به ماه بازمی‌گردند یا آرزو داشتید روزی بر روی مریخ پا بگذارید، اکنون شانس دارید. البته فقط اگر شهروند آمریکا باشید!

ناسا اقدام به پذیرش افراد برای متقاضیان فضانوردی کرده است که برخی از آنها پس از گزینش و آموزش، بخشی از سفرهای آینده به ماه و مریخ خواهند بود.

علاقه مندان باید تا پایان ماه جاری میلادی(31 مارس) درخواست خود را ارسال کنند، اگرچه زمان درخواست در اینجا موضوع اصلی نیست، بلکه واجد شرایط بودن و گزینش شدن مهم است.

ناسا می‌گوید متقاضیان باید شهروند آمریکا و دارای مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های STEM(علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) یا معادل آن، مثلا دو سال کار در سمت دکترا در رشته خود یا پزشک یا دانش آموخته مدرسه خلبانی با لیسانس STEM (تا ژوئن 2021 اتمام یابد) باشند.

متقاضیان همچنین به تجربه کاری در دنیای واقعی نیاز دارند که شامل دو سال تجربه در یک شغل با مسئولیت بالا یا هزار ساعت پرواز به عنوان خلبان است.

ناگفته نماند که برای انتخاب شدن به عنوان یک فضانورد در آینده، افرادی که شرایط فوق را دارند، باید آزمایش ورزشی را با موفقیت پشت سر بگذارند تا مشخص شود که بدن آنها توانایی استقامت در سفرهای فضایی طولانی را داراست.

اگر متقاضیان دارای همه شرایط باشند و موفق به گذراندن تمامی مراحل اولیه شوند، به یک فرصت بزرگ برای رسیدن به آرزوی خود دست خواهند یافت.

اگر تغییری در برنامه‌های دو دهه آینده ناسا به وجود نیاید، برنامه‌های این آژانس فضایی طی دو دهه آتی تحت سلطه سفرهای فضایی به ماه و مریخ خواهد بود و این ثبت نام، اولین فراخوان برای پذیرش فضانوردان پس از بیش از چهار سال است.

این فرصتی برای همه افراد واجد شرایط است که بخشی از یک باشگاه بسیار کوچک باشند که قدم از زمین بیرون می‌گذارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها