کد خبر: 390533
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۱:۳۳:۰۰
| |

لشگرکشی فدراسیون جهانی جودو به دادگاه CAS

فدراسیون جودو در حالی برای حضور در دادگاه cas آماده می‌شود که فدراسیون جهانی برای پیروزی در این پرونده لیست بلندبالایی از شاهدان را آماده حضور در این جلسه کرده است.

لشگرکشی فدراسیون جهانی جودو به دادگاه CAS
کد خبر: 390533
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۱:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه دادگاه حکمیت ورزش برای رسیدگی به پرونده شکایت فدراسیون جودو ایران درخصوص تعلیق از سوی فدراسیون جهانی، 20 فروردین ماه در سوئیس برگزار خواهد شد. پرونده‌ای که به نظر می‌رسد با توجه به اظهارنظر چندماه قبل توماس باخ نتیجه آن به سرنوشت ورزش کشور بستگی دارد.

از سوی دیگر فدراسیون جهانی جودو و شخص «ماریوس ویزر» از این شکایت سخت به هراس افتاده و لیستی 15 نفره از شاهدان را برای پیروزی در این پرونده آماده و به دادگاه معرفی کرده است. در بین اسامی فوق نیز نام سعید ملایی، محمد منصوری و وحید سرلک به عنوان سه ایرانی هم دیده می‌شود که قرار است برای شهادت علیه جودو ایران و حمایت از ادعاهای کذب فدراسیون جهانی در دادگاه حاضر شوند.

در این سوی دادگاه نیز نمایندگان ایران حضور خواهند داشت، دکتر رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر نصرالله سجادی رئیس کاروان المپیک ، محمدرضاداورزنی معاون وقت وزارت ورزش، مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون به همراه دکتر امیر ساعد وکیل و دستیار وی تیم هفت نفره ایران هستند که به دادگاه cas معرفی شدند. این نفرات نه تنها باید برای دفاع از حق جودوکاران ایران که به ناحق از حضور در میادین بین المللی محروم شده‌اند، تلاش کنند، بلکه باید کلیت ورزش ایران را در هم در نظر بگیرند و براساس آن دفاعیه خود را مطرح کنند.

نکته مهمی که می‌تواند در این پرونده به سود ایران تمام شود، حضور خود ویزر به عنوان طرف اصلی شکایت ایران در لیست شاهدان است. وی به عنوان تعلیق کننده جودو ایران به همراه تنی چند از مسئولان IJF برای شهادت علیه جودو ایران در دادگاه حاضر خواهد شد.

مهمتر از آن اینکه کمیته انضباطی IJF برای برداشتن تعلیق، حضور جودوکاران ایران و مبارزه با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس را شرط اصلی عنوان کرده است. اینکه فدراسیون جهانی بخواهد یک کشور را برای حضور در یک تورنمنت یا مبارزه تحت فشار قرار دهد نیز موضوع دیگری است که سمت و سوی پرونده را به سوی ایران تغییر خواهد داد.

منبع: خبر ورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها