شماره‌‌ 245 «ماهنامه‌‌ نمایش» روی پیشخوان

جدیدترین شماره‌‌ «ماهنامه‌‌ نمایش»، ویژه‌‌ بهمن‌ 1398 با نگاه ویژه‌ به «مطالعات اجرا» منتشر شد.

شماره‌‌ 245 «ماهنامه‌‌ نمایش» روی پیشخوان
کد خبر: 390569
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۲:۱۶:۰۵

اعتمادآنلاین| در بخش نگاه ویژه‌‌ جدیدترین شماره‌‌ «ماهنامه‌‌ نمایش» به «مطالعات اجرا» پرداخته شده و مقاله‌های «زیبایی‌شناسی اجراهای بیرونی با رویکرد مطالعات اجرا» از ابراهیم ابراهیمی و امید خاک‌پور و «ریچارد شکنر و نظریه‌ اجرا/ نگاهی به چگالی هپنینگ در مطالعات اجرا» از معین محب‌علیان و گلناز اصل‌دینی در همین مورد تألیف شده‌ است.

مقالات «قدرت دگرگون‌ساز اجرا» از اریکا فیشر لیشته، «مطالعات پرفورمنس جریان شناوری از تئاتر؛ ریچارد شکنر و ظهور یک زمینه‌ بینارشته‌ای» از فابریزو دریو، «تئاتر، مطالعات اجرا و عکاسی، تاریخ آلایش پایدار» از کارل ونهیزبروک و «هر متن یک اجراست (پیشاتاریخی از فلسفه‌ اجرا)» از دیوید کورنهابر نیز در راستای نگاه ویژه شماره‌‌ 245 «ماهنامه‌‌ نمایش» ترجمه و منتشر شده‌ است.

در گفت‌وگوی این بخش، مصاحبه با اسماعیل شفیعی با عنوان «ماهیت، نقطه اتکایی برای ادامه‌ مطالعه» را می‌توان خواند.

نقد نمایش‌های «حیاط خانه‌ حشمت‌خانم» از عبدالرضا فریدزاده، «ملکوت» از شهرام خرازی‌ها، «فرانکشتاین» از هومن نجفیان، «سقوط در کوه مورگان» از مسعود مساحی و «آقای اشمیت کیه؟» از رضا آشفته در بخش نقد تئاتر این شماره درج شده‌ است و همچنین مخاطبان می‌توانند مقاله‌ «سلطان سیاه نمایش ایرانی حکم‌ران دل‌ها بود» را به قلم پیمان شیخی در این بخش بخوانند.

نکوداشت این شماره به علیرضا زارعی می‌پردازد که یادداشتی از علی عبداللهی درباره‌ او به چاپ رسیده و گفت‌وگوی کاظم ایمان‌طلب با زارعی تحت عنوان «مرواریدی در این خشکزار کویر...» به همراه یک یادداشت در این بخش قابل خواندن است.

شماره‌‌ 245 «ماهنامه‌‌ نمایش» ویژه‌ بهمن‌ 1398 به مدیرمسئولی شهرام کرمی و سردبیری نصرالله قادری در 152 صفحه و با بهای 10 هزار تومان برای عموم علاقه‌مندان حوزه‌ تئا‌تر زیر نظرِ دفتر پژوهش و انتشارات نمایش اداره‌کل هنرهای نمایشی چاپ و توزیع شده است.

سینما

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها