تداوم لغو پروازها به کره جنوبی

به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در کره جنوبی، به نظر می‌رسد که هر روزه بر شمار ایرلاین‌هایی که به لغو و تعلیق پروازهای خود به این کشور اقدام کرده‌اند، افزوده می‌شود.

تداوم لغو پروازها به کره جنوبی
کد خبر: 390607
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۳:۳۰:۲۹

اعتمادآنلاین| هم زمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در چین، بسیاری از ایرلاینهای فعال در سراسر جهان پروازهای خود به مبدا و مقصد شهرهای مختلف این کشور را لغو کرده و تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآوردند.

بعد از چین، این ویروس خطرناک و کشنده، پا را از مرزهای این کشور پهناور فراتر گذاشت و بسیاری دیگر از کشورهای جهان را به شدت درگیر کرد. از جمله کشورهایی که آمار مبتلایان به این ویروس بسیار بالا گزارش شده می‌توان به کره جنوبی، ایران و ایتالیا اشاره کرد.

شرکتهای هواپیمایی بین‌المللی نیز به دنبال تداوم و گسترش ویروس کرونا به کشورهای مختلف جهان، مجبور شدند به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر و همچنین حفظ بهداشت و سلامت جامعه خود، پروازهای خود به کشورهای مذکور را که درگیری بیش‌تری با ویروس کرونا دارند، لغو کرده و به حالت تعلیق دربیاورند.

مغولستان و رژیم صهیونیستی از نخستین کشورهایی بودند که به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در کره جنوبی، پرواز هواپیماهای خود به این کشور را لغو اعلام کردند.

ویتنام، ترکیه و ایتالیا نیز اعلام کردند که از پنج شنبه هفته جاری تمامی پروازهای خود به مبدا و مقصد کره جنوبی را به حالت تعلیق درخواهند آورد.

روسیه نیز تمامی خطوط پروازی خود به کره جنوبی بجز اینچئون - مسکو را تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور تا اطلاع ثانوی لغو کرده است.

همچنین شرکتهای هواپیمایی کرهای نیز همچون آسیانا ایرلاینز، کره ایرلاینز، ایر بوسان، ایر سئول، جه جو ایر و جین ایر تحت تاثیر افت شدید تقاضای مسافران اعلام کردهاند که تعداد پروازهای خود به مقاصد داخلی و خارجی را به شدت کاهش دادهاند.

تقریبا تمامی ایرلاین های مستقر در ایالات متحده آمریکا نیز پروازهای خود را تا اطلاع ثانوی به مبدا و مقصد شهرهای کره جنوبی لغو اعلام کردهاند.

همچنین بسیاری دیگر از ایرلاینهای مستقر در اروپا و خاورمیانه نیز اعلام کرده اند که به مدت نامعلومی پروازهای خود را به مبدا و مقصد کشورهای درگیر کرونا همچون کره جنوبی لغو خواهند کرد.

بر اساس گزارش کره تایمز ، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی بر این باورند که تمامی شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان به زودی پروازهای خود را به تمامی شهرهای کره جنوبی به حالت تعلیق درخواهند آورد.

چوی گو وون ، تحلیلگر ارشد شرکت سرمایه گذاری و اوراق بهادار در کره جنوبی ، در این باره خاطرنشان کرده است: شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور به شدت می تواند برای ایرلاین های کره ای و صنعت هوانوردی ما بد تمام شود و هرچه مدت زمان درگیری ما با آن بیشتر طول بکشد، بدون شک این ضرر و زیان دهی بیشتر و عمیق تر خواهد شد.

علاوه بر کاهش و لغو پروازها در این منطقه، شرکت هواپیمایی آسیانا ایرلاینز از تاریخ 19 فوریه سال جاری میلادی از تمامی 10 هزار و 500 نفر پرسنل و کارکنان خود درخواست کرده تا به مدت 10روز به مرخصی بدون حقوق بروند.

ویروس کرونا که در ابتدا از چین آغاز شد و گسترش یافت، طبق آخرین آمارهای منتشر شده در یون هاپ نیوز، تاکنون جان بالغ بر 3000 را در جهان گرفته و حدود 90 هزار نفر را نیز به خود مبتلا کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها