کد خبر: 390616
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۳:۴۱:۴۷
| |

کاهش قیمت پروازهای داخلی در روزهای کرونایی

در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای مردم که بر اساس توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتفاق افتاده، قیمت بلیت پروازهای داخلی در مقاصد مختلف به حداقل خود و عمدتا به پایین‌تر از حداقل نرخ مصوب برای آن پرواز رسیده است. 

کاهش قیمت پروازهای داخلی در روزهای کرونایی
کد خبر: 390616
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۳:۴۱:۴۷

اعتمادآنلاین| پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه مردم باید در این شرایط در منزل بمانند و حتی الامکان از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند، قیمت بلیت پروازهای داخلی به پایین‌تر از حداقل نرخ مصوب برای آن پروازها رسیده است.

به عنوان مثال قیمت بلیت تهران - بندرعباس به حدود 180 هزار تومان تا 260 هزار تومان رسیده است این در حالیست که نرخ مصوب این پرواز بین 258 هزار و 100 تا 968 هزار و 600 تومان تعیین شده است.

در روزهای پیش رو قیمت بلیت برای پرواز تهران - اهواز نیز به 129 هزار تومان تا 251 هزار تومان رسیده، در حالیکه نرخ مصوب آن از حداقل 197 هزار و 900 تومان تا 689 هزار تومان ابلاغ شده است.

برای بررسی قیمت پروازهای داخلی در این ایام حدود 10 مسیر پروازهای داخلی را که بیش‌ترین تردد را داشتند، ارزیابی کردیم که تقریبا قیمت بلیت همه این پروازها به پایین‌تر از نرخ مصوب تعیین شده آن رسیده که بدون شک شیوع ویروس کرونا، کنسلی بلیت پروازها از سوی مردم در راستای توصیه‌های وزارت بهداشت و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر حذف جریمه از کنسلی این پروازها در این بازار موثر بوده است.

قیمت 10 مسیر پروازهای داخلی با نرخ مصوب

مقایسه قیمت پروازهای داخلی در 10 مسیر پر تردد را با نرخ مصوب آن در جدول ذیل آمده که مبدأ همه این پروازها تهران در نظر گرفته شده است.

جدول قیمت پروازهای داخلی

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها