کد خبر: 390634
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۴:۰۹:۲۰
| |

آغاز اجرای بیش از 11 هزار واحد مسکن ملی در پردیس/ مترو پردیس سه ساله احداث می‌شود/ 22 شرکت پیمانکاری سودجو خلع ید شدند

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس اظهار داشت: اخیرا موج جدیدی از خریدها از سوی دلالان در پردیس آغاز شده است که احتمال دارد با هدف افزایش قیمت‌ها، شروع به داد و ستد کنند.

آغاز اجرای بیش از 11 هزار واحد مسکن ملی در پردیس/ مترو پردیس سه ساله احداث می‌شود/ 22 شرکت پیمانکاری سودجو خلع ید شدند
کد خبر: 390634
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۴:۰۹:۲۰

اعتمادآنلاین| سید مهدی هدایت با اشاره به افق جمعیتی شهر جدید پردیس گفت: افق جمعیتی در پردیس 650 هزار نفر است که در حال حاضر 160 هزار نفر در این شهر ساکن هستند و با توجه به حرکت جمعیت به سمت شهر جدید پردیس واحدهای مسکونی به سرعت در حال پر شدن است.

وی افزود: امسال حدود 18 هزار واحد مسکن مهر تحویل شده و پیش بینی این است که در فصل جابه جایی مسکن از اردیبهشت تا مهر ماه سال آینده افرادی زیادی در پردیس ساکن می‌شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس با بیان اینکه مشکل تامین آب در این منطقه نداریم، گفت: بخشی از منابع آبی مورد نیاز را از شاخه‌های سد لار منتقل می‌کنیم. همچنین عملیات خط انتقال دوم از سد لتیان به پایان رسیده است و خط انتقال آب تهران- پردیس از طریق قرارگاه خاتم انبیا در حال ساخت است که این پروژه برای افق جمعیتی 400 هزار نفری پردیس در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه در بحث تصفیه‌خانه آب مشکلی در پردیس نداریم، اظهار داشت: بحث احداث تصفیه‌خانه شماره دو پردیس مطرح است اما این پروژه برای افق جمعیتی شهر پردیس طراحی شده و از دو ماه دیگر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: همچنین آرامستان جدید پردیس با 120 هکتار اراضی دولتی در دست احداث است.

هدایت با اشاره به موافقت کتبی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای آغاز پروژه مترو تهران- پردیس اظهار داشت: از آنجایی که شهر جدید پردیس به سرعت در حال رشد است زیرساخت‌های آن هم به سرعت در حال تکمیل است و قرار بر این است که مترو تهران- پردیس از زمان آغاز ساخت در مدت سه سال احداث و تکمیل شود. 30 درصد تامین مالی این پروژه از طریق قرارگاه خاتم‌الانبیا و 70 درصد هم از طرف دولت و شرکت عمران خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما تحویل مساکن مهر با رویکرد محله‌محوری است، اظهار داشت: همزمان با سکونت مردم در واحدهای مسکن مهر به دنبال تکمیل خدمات و زیرساخت‌های اولیه هستیم. از این رو درمانگاهی در فاز 11 احداث و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل دادیم. همچنین درمانگاه فاز 8 و اورژانسی در فاز 6 در حال تحویل است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: همچنین تمام مدارس و مساجد توسط شرکت عمران و وزارت راه و شهرسازی ساخته شد علیرغم اینکه طبق قانون احداث این زیرساخت‌ها وظیفه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط بوده اما از آنجایی که می‌دانستیم این دستگاه‌ها منابع لازم را ندارند و جمعیت در حال ورود به پردیس است، بنابراین چاره‌ای جز ساخت این مجموعه‌ها را نداشتیم و باید این خدمات هرچه سریع‌تر به مردم ارائه می‌شد.

هدایت با اشاره به جامانده‌های مسکن مهر در شهر جدید پردیس و ساماندهی این متقاضیان اظهار داشت: وقتی امور مدیریت شرکت عمران شهر جدید پردیس را در دست گرفتم 10 هزار نفر بلاتکلیف برای مسکن مهر پردیس وجود داشت که در حال حاضر با انجام اقداماتی توانستیم همه این جامانده‌ها را به مرحله انتخاب واحد برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل تامین واحد برای جاماندگان در مسکن مهر پردیس به صورت کامل رفع شده است، گفت: فقط چیزی حدود 200 الی 300 متقاضی بلاتکلیف باقی مانده که این افراد یا مشکل حقوقی دارند و یا اینکه فوت شده‌اند و باید با وراث تعیین تکلیف شوند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به آغاز پروژه مسکن ملی در شهر جدید پردیس اظهار داشت: سهمیه شهر جدید پردریس از ساخت 200 هزار واحد مسکن ملی در شهرهای جدید 19 هزار واحد است که 8500 واحد در قالب ارائه اراضی به تعاونی‌ها در حال عملیاتی است.

هدایت افزود: 3000 واحد هم در مرحله ثبت‌نام بین متقاضیان توزیع می‌شود که در مرحله اول ثبت‌نام‌ها 1616 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط بودند و مابقی به دلیل قرمز بودن فرم «ج» ریزش کردند. مرحله دوم ثبت‌نامه‌ها هم در اسفند ماه انجام خواهند شد و سهمیه 3000 واحدی تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: برای اجرای مسکن ملی زمینی بین فاز 5 و 9 اختصاص یافته که در حال آماده‌سازی و اجرای خدمات زیرساختی در این اراضی هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: واجدان شرایط در ثبت‌نام مسکن ملی پردیس در مرحله اول واریزها باید چیزی حدود 30 تا 40 میلیون تومان واریز کنند.

هدایت با اشاره به درآمد شرکت از محل فروش عرصه واحدهای مسکن مهر پردیس گفت: درآمد شرکت در سال جاری از محل تسهیلات بانکی آورده متقاضی و تهاتر با پیمانکاران و پروژه‌های مشارکتی چیزی حدود 1500 میلیارد تومان بوده است که فقط درآمد نقدی شرکت 550 میلیارد تومان بوده است. همچنین حدود 500 میلیارد تومان عرصه به فروش رفته که به صورت نقدی 260 میلیارد تومان از این محل وصول شده است.

وی گفت: تمام منابع حاصل از این درآمدها در پروژه مسکن مهر هزینه می‌شود و این روش برای مردم برد-برد است چراکه همزمان با تکمیل مسکن مهر مالکیت عرصه را هم به دست می‌آورند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با تاکید بر اینکه نگران پدیده دلالی در پردیس هستیم، گفت: اخیرا موج جدیدی از خریدها از سوی دلالان در پردیس آغاز شده است که احتمال دارد با هدف افزایش قیمت‌ها، شروع به داد و ستد کنند.

هدایت همچنین درباره خلع ید پیمانکاران سودجو و شرکت‌هایی که در تحویل واحدهای مسکن مهر تاخیر داشتند، گفت: با اقدامات فوری توانستیم قرارداد 22 شرکت پیمانکاری را که در تحویل واحدها تاخیر داشتند یا باعث تعطیلی پروژه شدند فسخ و اقاله کنیم که این قراردادها شامل 16 هزار واحد مسکونی می‌شدند و بلافاصله پیمانکاران اهلیت‌دار و با توانایی بالا را جایگزین این شرکت‌ها کردیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها