کد خبر: 390647
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۴:۳۴:۰۵
| |

یک مقام مسئول؛

کاشت درخت در کشور تعطیل‌پذیر نیست

سرپرست سازمان جنگل‌ها درباره اهمیت هفته درخت‌کاری گفت: در مناطق سردسیری از اسفندماه و در مناطق گرمسیری از آذرماه درختکاری را آغاز کرده‌ایم و کاشت درخت در کشور تعطیل پذیر نیست.

کاشت درخت در کشور تعطیل‌پذیر نیست
کد خبر: 390647
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۴:۳۴:۰۵

اعتمادآنلاین| خسرو شهبازی در آستانه روز درختکاری با کاشت یک اصله نهال گفت: خوشبختانه امسال کشور از شرایط آب و هوایی خوبی برخوردار بود و میزان بارندگی بویژه در فصل پاییز بسیار مناسب بود و از این رو نهال‌کاری‌ها را با مشارکت مردم از چهاردهم آذرماه آغاز کرده و از این روز تا کنون بالغ بر 13 میلیون نهال در کشور کاشته است.

وی با بیان اینکه هفته درختکاری هر ساله از روز 15 تا 21 اسفندماه در کشور آغاز می‌شود این اقدام را نماد و سر آغاز یک اقدام همگانی در کشور دانست و افزود: خوشبختانه با توجه به اقلیم‌های مختلف و متنوع در کشور، کاشت نهال متناسب با شرایط آب و هوایی استان‌ها و مناطق در طول سال ادامه و استمرار دارد.

شهبازی به مردم و همیاران طبیعت توصیه کرد: هنگام ورود به طبیعت هر یک از ما می‌توانیم با یک اقدام ساده و سنگ چین کردن دور یک درخت برای آن سامانه اّبگیر درست نمائیم.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن کشور ایران در کمربند خشک و نیمه خشک هر میزان نهال در کشور کاشته شود باز نیز کم است زیرا درختان گرد و غبار و دی اکسید کربن موجود در فضا را جذب کرده و اکسیژن تولید می‌کنند.

این مسئول منابع‌طبیعی کشور در ادامه درباره کاشت درختان مثمر در عرصه‌های منابع طبیعی و اظهار نظرهایی که در پیرامون آن وجود دارد گفت: هیچ درختی در منابع طبیعی غیر مثمر نیست و همه درختان به اشکال مختلف ثمربخش هستند.

وی افزود: گونه‌هایی مثل بادام، انجیر، گلابی وحشی، کنار، اکالیپتوس، بنه و بلوط از جمله درختان جنگلی مثمری هستند که همچنان می‌توان این درختان را در عرصه‌های مختلف کاشت و از میوه و ثمره آن بهره جست.

شهبازی در ادامه یادآوری کرد: نهال‌های مورد نیاز مردم در طول هفته درختکاری از سوی ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها توزیع می‌شود و سازمان جهاد استان‌ها نیز در طول این هفته نهال‌های میوه و یارانه دار برای باغات در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی در خاتمه از افتتاح 863 پروژه آبخیزداری، مرتعداری، بیابان زدایی و جنگل‌کاری با اعتباری معادل 442 میلیارد تومان در هفته منابع طبیعی خبر داد و یادآور شد: در ایام دهه فجر امسال 499 پروژه منابع طبیعی به بهره‌برداری رسیده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها