کد خبر: 390675
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از آغاز رقابت‌های فرمول یک گزارش می‌دهد:

ماجرای توافق جنجالی فراری با سران فرمول یک چه بود؟/ سایه کرونا بر اولین گرندپری سال

هرچند فصل جدید رقابت‌های فرمول یک در استرالیا استارت می‌خورد، اما طبق یک سنت قدیمی، تیم‌های فرمول یک برای انجام تست‌های پیش‌فصل راهی اسپانیا می‌شوند و خودروهای خود را در پیست بارسلون به چالش می‌کشند.

ماجرای توافق جنجالی فراری با سران فرمول یک چه بود؟/ سایه کرونا بر اولین گرندپری سال
کد خبر: 390675
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رقابت‌های فرمول یک در سال جدید میلادی، جمعه بیست وسوم اسفندماه، در پیست اتومبیلرانی ملبورن استرالیا، آغاز می‌شود. مرسدس سال گذشته دست به کاری بزرگ زد و توانست برای ششمین سال متوالی قهرمان این رقابت‌ها شود. تا قبل از قهرمانی مرسدس در سال 2019، فراری تنها تیمی بود که به رکورد 6 قهرمانی پیاپی در فرمول یک دست پیدا کرده بود. حالا هر 2 تیم می‌کوشند تا در فصل جدید عملکرد خود را در این رقابت‌ها بهبود بخشند ( بیشتر بخوانیم ).

اتومبیل‌رانی فرمول یک

آغاز تست‌های پیش‌فصل

هرچند فصل جدید رقابت‌های فرمول یک در استرالیا استارت می‌خورد، اما طبق یک سنت قدیمی، تیم‌های فرمول یک برای انجام تست‌های پیش‌فصل راهی اسپانیا می‌شوند و خودروهای خود را در پیست بارسلون به چالش می‌کشند. اتفاقی که امسال با حواشی زیادی همراه بود. هرچند مرسدس و ردبول خودروهایشان را در این پیست آزمایش کردند، اما فراری تلاش کرد تا دست خود را برای رقیبان رو نکند و از قدرت موتورش رونمایی نکرد ( بیشتر بخوانیم ).

اتومبیل‌رانی فرمول یک

البته فراری به دلیل توافق پنهانی با فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی، فیا، هم تحت فشار دیگر تیم‌ها قرار گرفته است. آنها سال گذشته به راه‌حلی برای دور زدن سنسور جریان سوخت رسیدند که از این طریق می‌توانستند قدرت موتورهایشان را بالاتر ببرند، اما تیم ردبول به این ترفند اعتراض کرد؛ ردبول اعلام کرد فراری با این کار قوانین مسابقات را نقض کرده، اما هرگز نتوانست مدرکی برای اثبات ادعایش ارائه کند. حالا فدراسیون جهانی اتومبیلرانی اعلام کرده بررسی روی پاوریونیت، خودرو فراری، به پایان رسیده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. فیا در آخر اعلام کرده با تیم فراری به توافق رسیده اما هرگز جزئیات این توافق را علنی نمی‌کند. در بیانیه فیا آمده: «تحقیقات فنی کاملی درباره موتورهای فراری انجام گرفته است. اما مشخصات توافق بین طرفین باقی می‌ماند. FIA و فراری در مورد تعدادی از تعهدات فنی با هم به توافق رسیده‌ایم که نظارت بر همه واحدهای قدرتی فرمول یک را برای فصل‌های آینده بهبود می‌بخشد.»

هرچند فیا معتقد است تحقیقاتش را به درستی انجام داده و اعلام کرده سوالات درست و مناسبی از تیم فراری پرسیده و به جواب‌های درستی هم رسیده، اما هیچ‌کدام از اهالی فرمول یک نتوانستند این موضوع را بپذیرند.

اتومبیل‌رانی فرمول یک

سایه کرونا بر اولین گرندپری سال

استرالیا به زودی میزبان اولین گرندپری سال 2020 خواهد بود، اما شیوع ویروس کرونا این رقابت‌ها را هم تحت تاثیر قرار داده است. بعد از گسترش ویروس کرونا در جهان، تمام مسابقات مهم ورزشی یکی پس از دیگری به حالت تعلیق درآمده است، از بازی‌های انتخابی المپیک گرفته تا رقابت‌های فوتبال در قاره آسیا. مسئولان برگزاری فرمول یک استرالیا اعلام کرده‌اند فعلاً هیچ تصمیمی مبنی بر لغو فرمول یک ملبورن نگرفته‌اند و سعی‌شان بر این است که رقابت در تاریخ مشخص‌شده برگزار شود. اندرو وستاکوت، مدیر گرندپری استرالیا، با قاطعیت از برگزاری این رقابت در تاریخ 15 مارس یا 20 اسفندماه خبر داده است. این در حالی است که فدراسیون جهانی موتورسواری رقابت‌های گرندپری قطر و تایلند را به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کرده است. باید منتظر ماند و دید اولین مسابقه فرمول یک سال 2020 در تاریخ مقرر برگزار می‌شود یا اینکه ویروس کرونا می‌تواند برگزاری مسابقه این رشته ورزشی را هم به تاخیر بیندازد ( بیشتر بخوانیم ).

فرمول یک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها