کد خبر: 390685
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۵:۴۳:۰۲
| |

ویروس کرونا صادرات محصولات کشاورزی کشورهای بزرگ را به شدت کاهش داد

با شیوع ویروس کرونا در کشورها به ویژه چین تقاضا برای محصولات کشاورزی و خدمات بسیار کاهش یافته، بنابراین صادرات کشورهای بزرگ و درآمد کشاورزان بسیار کاهش یافته است.

ویروس کرونا صادرات محصولات کشاورزی کشورهای بزرگ را به شدت کاهش داد
کد خبر: 390685
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۵:۴۳:۰۲

اعتمادآنلاین| براساس پیش‌بینی‌های ABARES شیوع ویروس کرونا در کوتاه‌مدت بر بخش کشاورزی تأثیر زیادی می‌گذارد. شیوع ویروس کرونا باعث کاهش درآمد کشاورزان شده است.

در آخرین گزارش ABARES که امروز منتشر شد، اعلام شده که میلیون‌ها دلار در سال‌های اخیر به بخش کشاورزی آسیب وارد شده و این رقم در سال جاری یعنی 2019 به 59 میلیارد دلار خواهد رسید. در این گزارش تأکید شده است طی سال‌های گذشته خشکسالی عامل عمده این آسیب‌های کشاورزی بوده، اما در سال جدید شیوع ویروس کرونا هم بر این کاهش درآمدها هم بی‌تأثیر نخواهد بود.

این گزارش تأکید می‌کند که حجم کلی تولید مزارع از سال 2016 تاکنون 18 درصد کاهش یافته است. همچنین درآمد کشاورزان در فاصله سالهای 2018 تا 2010، 8 درصد کاهش می‌یابد که میانگین هر مزرعه 150 هزار دلار است.

در این میان دولت استرالیا گفته است که هدفگذاری رشد کشاورزی تا سال 2030، 100 میلیارد دلار بشود.

در این گزارش تأکید شده است که رشد تقاضا در منطقه آسیا به رشد بخش کشاورزی استرالیا منجر می‌شود. هرگونه تقاضا برای محصولات دامی این کشور که تولیدکننده عمده محصول می‌شود، به رشد بخش کشاورزی منجر خواهد شد و البته تأثیرات خشکسالی را کاهش می‌دهد.

در گزارش ABARES گفته شده است تب آفریقایی ASF در چین که باعث کشته شدن 40 درصد خوک‌های این کشور شد، باعث افزایش صادرات استرالیا به چین گردید.

در این گزارش تأکید شده است که ویروس کرونا چنین نبوده است و تأثیر منفی در صادرات کشور استرالیا داشته است. ویروس کرونا سطح تقاضای کشاورزی چین را کاهش داده.

در گزارش ABARES تأکید شده است که صادرات گاو به شدت کاهش یافته و صنعت خدمات غذایی تحت تأثیر قرار گرفته است، چرا که مردم چین بیشتر تمایل پیدا کرده‌اند تا در منزل بمانند. انتظار می‌رود تأثیر ویروس کرونا موقتی باشد و حداقل پس از سال 2020 تأثیرات آن کمرنگ‌تر شود.

در این گزارش آمده است؛ صادرات بخش کشاورزی استرالیا همچنان مسیر کاهشی خود را خواهد داشت. به طوری که صادرات گوشت به کمترین میزان 30 سال گذشته رسیده و همچنین صادرات گوسفند نیز به کمترین میزان از سال 1904 تاکنون رسیده است.

این کاهش‌ها حاکی از این است که میزان صادرات استرالیا 11 درصد کاهش خواهد یافت.

همچنین میزان صادرات فارم‌ها نیز نسبت به سال گذشته 5 درصد کم شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها