کد خبر: 390738
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۷:۴۴:۰۰
| |

«سه‌شنبه بزرگ» فرارسید؛

«سندرز» و «بایدن» در رقابت‌های درون‌حزبی انتخابات آمریکا پیشتاز هستند/ بایدن از سندرز پیش افتاد

در رأی‌گیری معروف به «سه‌شنبه بزرگ» که مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به صورت همزمان در 14 ایالت این کشور برگزار می‌شود، جو بایدن در حال تبدیل شدن به کاندیدای پیشتاز است.

«سندرز» و «بایدن» در رقابت‌های درون‌حزبی انتخابات آمریکا پیشتاز هستند/ بایدن از سندرز پیش افتاد
کد خبر: 390738
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۷:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رای‌گیری‌های انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها برای انتخاب کاندیدای این حزب در انتخابات جمهوری 2020 آمریکا در ایالت‌های مختلف موسوم به سه‌شنبه بزرگ از ساعاتی قبل آغاز شده و کاندیداها به دنبال کسب رای در چهار ایالتی هستند که در آن رای‌گیری برگزار می‌شود.

شبکه‌های تلویزونی ان‌بی‌سی و سی‌بی‌اس آمریکا پیش‌بینی کرده اند با ادامه رقابت‌های درون‌حزبی در این انتخابات احتمالا جو بایدن، کاندیدای دموکرات این انتخابات در رای‌گیری ایالت ویرجینیا به پیروزی خواهد رسید.

این دو شبکه همچنین پیش‌بینی کردند که برنی سندرز، دیگر کاندیدای انتخابات سناتور ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا نیز در این ایالت پیروز خواهد شد.

این در حالی است که بر اساس پیش‌بینی رسانه‌های آمریکایی احتمالا مایک بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک و کاندیدای انتخابات این کشور در رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها در قلمروی جزایر ساموآی آمریکا به پیروزی خواهد رسید.

بلومبرگ کاندیدای ثروتمند انتخابات آمریکاست که برای تبلیغات انتخاباتی هزینه‌های بسیاری کرده است. او اعلام کرده است حاضر است تمام ثروتش را برای شکست ترامپ در انتخابات آمریکا هزینه کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد نتایج نسبی آراء در یک0 ایالت نشان می‌دهد جو بایدن آرای 99 نماینده، برنی سندرز 49 نماینده، بلومبرگ 7 نماینده، وارن 4 و گابارد یک نماینده را به دست آورده است.

سه‌شنبه بزرگ به سه‌شنبه‌ای در اواخر ماه فوریه یا اوایل مارسِ همان سالی که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آن برگزار خواهد شد، اطلاق می‌شود. در سه‌شنبه بزرگِ امسال که مصادف با سوم مارس (13 اسفند) بود ایالت‌های بزرگ آمریکا به صورت همزمان اقدام به برگزاری انتخاباتِ درون‌حزبی برای رای دادن به نامزد‌های هر حزب کردند و به همین خاطر، اولین آزمون جدی برای سنجش میزان محبوبیت نامزد‌ها در سطح ملی به شمار می‌رود.

با توجه به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از طریق کالج انتخاباتی انتخاب می‌شود و هر ایالت تعداد مشخصی وکیل انتخاباتی را برای انتخاب رئیس‌جمهور در اختیار دارد، سه‌شنبه بزرگ تا حد زیادی می‌تواند تکلیف کاندیدای انتخاباتی هر حزب را مشخص کند؛ چراکه بیشترین تعداد ایالت‌ها در این روز به صورت همزمان انتخابات مقدماتی برگزار می‌کنند.

هر کاندیدایی که از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بتواند در سه‌شنبه بزرگ رای ایالت‌های بیشتری را به دست آورد، با توجه به تعداد وکلای انتخاباتی این ایالت‌ها شانس خود را برای کسب عنوان کاندیدای حزب مربوطه در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا افزایش می‌دهد.

نتیجه آراء کاندیداهای دموکرات در مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت‌های این کشور به شرح زیر است:

یوتا: به گزارش رادیو ملی عمومی آمریکا با شمارش یک درصد آراء در ایالت یوتا، برنی سندرز با 33.0% آراء پیشتاز است، و مایک بلومبرگ با یک8.5% در ردیف دوم قرار دارد. الیزابت وارن یک5.9%و جو بایدن یک1.8% آراء را به خود اختصاص داده اند.

کلورادو: با شمارش یک درصد آراء در ایالت کلورادو، برنی سندرز با 38.3% آراء پیشتاز است، مایک بلومبرگ با 24.4% در ردیف دوم قرار دارد و جو بایدن 21.6% و الیزابت وارن یک2.5% آراء را به خود اختصاص داده اند.

مینه سوتا: به گزارش رادیو ملی عمومی آمریکا با شمارش یک درصد آراء در ایالت مینه سوتا، جو بایدن با 42.3% پیشتاز است، برنی سندرز با 27.8% در ردیف دوم قرار دارد و الیزابت وارن یک3.8% و مایک بلومبرگ یک0.3% آراء را به خود اختصاص داده اند.

آرکانزاس: با شمارش یک درصد آراء در ایالت آرکانزاس، جو بایدن با 31.1% پیشتاز است، مایک بلومبرگ با 21.6% در ردیف دوم قرار دارد و برنی سندرز یک7.3% و الیزابت وارن 8.7% آراء را به خود اختصاص داده اند.

ماساچوست: با شمارش یک درصد آراء در ایالت ماساچوست، جو بایدن با 32.4% پیشتاز است، برنی سندرز با 28.6% در ردیف دوم قرار دارد و الیزابت وارن 21.3% و مایک بلومبرگ با یک1.8% آراء را به خود اختصاص داده اند.

مینه سوتا: با شمارش یک درصد آراء در ایالت مینه سوتا، جو بایدن با 35.7% پیشتاز است، برنی سندرز با 30.8% در ردیف دوم قرار دارد و الیزابت وارن یک5% و مایک بلومبرگ با یک3.7% آراء را به خود اختصاص داده اند.

ویرجینیا: با شمارش 8 درصد آراء در ایالت ویرجینیا، جو بایدن با 53% پیشتاز است، برنی سندرز با 24% در ردیف دوم قرار دارد و مایک بلومبرگ 9.6 درصد، الیزابت وارن 9.2% و تولسی گابارد یک.1% از آراء را به خود اختصاص داده اند.

ورمونت: در ایالت ورمونت، برنی سندرز تاکنون توانسته است 52% آرا را به خود اختصاص دهد در حالی که جو بایدن توانسته 20% آرا را به خود اختصاص دهد و در ایالت ورمونت، الیزابت وارن یک1 درصد و بلومبرگ 9 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

کارولینای شمالی: با شمارش 2 درصد آراء در ایالت کارولینای شمالی جو بایدن با 45% پیشتاز است، برنی سندرز با 24% در ردیف دوم قرار دارد و الیزابت وارن یک2% و مایک بلومبرگ یک0%، آراء را به خود اختصاص داده اند.

تگزاس: با شمارش 2 درصد آراء در ایالت مهم تگزاس، برنی سندرز با 26% پیشتاز است، جو بایدن با 25% در ردیف دوم قرار دارد و مایک بلومبرگ با 20%، الیزابت وارن یک2% آراء را به خود اختصاص داده اند.

تنسی: با شمارش 2 درصد آراء در ایالت تنسی، جو بایدن با 25% پیشتاز است، مایک بلومبرگ با 24% در ردیف دوم قرار دارد و برنی سندرز با 23%، الیزابت وارن 7% آراء را به خود اختصاص داده اند.

اوکلاهاما: با شمارش یک درصد آراء در ایالت اوکلاهاما، جو بایدن با 23.5% پیشتاز است، برنی سندرز 21% در ردیف دوم قرار دارد و مایک بلومبرگ با یک9 %، الیزابت وارن یک5% آراء را به خود اختصاص داده اند.

آلاباما: با شمارش 2 درصد آراء در ایالت آلاباما، جو بایدن با 41% پیشتاز است، بلومبرگ با یک7% در ردیف دوم قرار دارد و برنی سندرز با یک1%، الیزابت وارت 5% آراء را به خود اختصاص داده اند.

کالیفرنیا: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که برنی سندرز در این ایالت پیروز شده است. کالیفرنیا مهمترین ایالتی است که در «سه‌شنبه بزرگ» انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در آن برگزار شده است. این ایالت 415 نماینده به کنوانسیون حزب دموکرات خواهد فرستاد.

مین: بر اساس برآورد‌های اولیه، جو بایدن در ایالت مین پیشتاز است.

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها