کد خبر: 390758
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۸:۳۰:۳۴
| |

یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

دریافت اذن رهبری برای تصویب بودجه، بهره‌گیری مجلس از ظرفیت‌های قانون اساسی بود

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: قوه مقننه برای برون‌رفت از مشکلات تلاش کرد با استفاده از ابزارهای قانونی حمایت خود را از اقدامات مسئولان نشان دهد.

دریافت اذن رهبری برای تصویب بودجه، بهره‌گیری مجلس از ظرفیت‌های قانون اساسی بود
کد خبر: 390758
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۸:۳۰:۳۴

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به دریافت اذن رهبری ازسوی لاریجانی برای ارسال مستقیم لایحه بودجه 99 بعد از تصویب در کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان، بدون بررسی در صحن علنی مجلس، گفت: بررسی بودجه سال آینده دارای اماواگرهای زیادی بود از این رو مشاهده شد که کلیات این مهم در صحن علنی توسط نمایندگان رد شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالی است که با توجه به شرایط کنونی کشورمان به دلیل شیوع بیماری، نمی توان امور کشور را معطل نگه داشت لذا باید بودجه سال 99 تعیین تکلیف می‌شد.

وی ادامه داد: باید یادآور شد برخی پیشنهاد تصویب بودجه دودوازدهم را مطرح کردند اما چنین بودجه‌ای کفاف هزینه‌های کنونی کشور را نمی‌داد لذا باید از ظرفیت های دیگر قانونی بهره گرفته می‌شد که مطابق همین امر اذن رهبر انقلاب دریافت شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به این که منتخبان ملت با انگیزه خوبی درصدد ایجاد فرصت رأی بررسی بودجه سال آتی بودند اما طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا این مهم امکان‌پذیر نشد، تصریح کرد: در واقع اجتماع بیش از 200 نفر در یک محل سربسته مانند صحن علنی و برگزاری جلسات به صورت سه شیفت کاری، کانون خطر محسوب می شد و می توانست مخاطراتی را برای کل کشور رقم بزند.

وی افزود: گرچه معتقد هستم در حالت معمول می‌شد بودجه را به صورت بهتری تدوین و تصویب کرد اما مجلس برای برون‌رفت از مشکلات تلاش کرد با استفاده از ابزارهای قانونی حمایت خود را از اقدامات مسئولان نشان دهد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر این بحران تمام شود تا منتخبان ملت بتوانند جلسات علنی قوه مقننه را در راستای حل مشکلات مردم برگزار کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها