تیرانداز المپیکی:

سکو و مدال المپیک دور از دسترس نیست

ملی پوش تیراندازی گفت: یکی از مشکلات ما در حال حاضر همین ویروس کرونا است که سفرهای برون مرزی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

سکو و مدال المپیک دور از دسترس نیست
کد خبر: 390765
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۸:۳۹:۳۴

اعتمادآنلاین| جواد فروغی در مورد آغاز اردوهای تیم ملی تیراندازی اظهار کرد: چند روزی استراحت بودیم و باید اردوها از دیروز آغاز می شد. دو شب پیش به ما اعلام کردند که به سبب شیوع کرونا تمرینات را به صورت خشک و از خانه دنبال کنیم. فعلا تمرینات را در خانه و به صورت خشک دنبال می کنیم. این روند تمرینی قرار است تا 19 اسفند ادامه داشته باشد و بعد از آن فدراسیون در جلسه ای با توجه به شرایط کشور تصمیم جدید می‌گیرد که آیا تمرینات متمرکز در تهران آغاز شود یا همین منوال ادامه یابد.

وی در ادامه در مورد مشکلات موجود در تیم ملی گفت: یکی از مشکلات ما در حال حاضر همین ویروس کرونا است که سفرهای برون مرزی را تحت الشعاع خود قرار داده است. سفر به مسابقات جام جهانی هند که برای ما مهم بود در حال حاضر لغو شد. هند به فدراسیون ایران اعلام کرده است که باید در بدو ورود تیم دو هفته در قرنطینه باشد. ما چون تا مسابقه آنقدر زمان نداریم نمی توانیم به مسابقات برویم. اگر امروز اعزام می شدیم دو هفته برای قرنطینه زمان داشتیم اما این اتفاق نیفتاد و سفر لغو شد.

ملی پوش تیراندازی ایران در ادامه گفت: مسابقات جام جهانی هند از این جهت برای ما مهم بود که رنکینگ آن برای المپیک حساب می شد. ورزشکارانی مثل سبقت اللهی که نتوانسته اند سهمیه مستقیم المپیک بگیرند می‌توانستند با بهبود رنکینگ خود در این مسابقات سهمیه المپیک را کسب کنند. حتی داور بین المللی ما خانم خندان نیز با همین شرط نمی تواند در مسابقات هند شرکت کند.

فروغی در ادامه گفت: در سال جدید هم مسابقات آزمایشی المپیک را خواهیم داشت که فکر می کنم 25 فروردین باید به ژاپن می رفتیم اما چون میزبان این مسابقات ژاپن است، این رقابتها احتمالا تحت تاثیر کرونا قرار می‌گیرد. مسابقات جام جهانی آلمان و آذربایجان نیز مسابقات دیگر هستند که تا قبل المپیک می توانیم در آن شرکت کنیم.

وی در خصوص پیش بینی اش از مسابقات المپیک برای تیم ملی تیراندازی ایران گفت: تا قبل از مسابقات قهرمانی آسیا قطر، المپیک برای من افسانه بود، اما در قطر وقتی با رقبایی که از رقبای اصلی ما در المپیک هستند تنه به تنه شدیم و آنها را شکست دادیم فهمیدم که سکو و مدال المپیک برای ما دور از دسترس نیست.

وی ادامه داد: اگر بحث کرونا را در نظر نگیریم، اردوهای تیم ملی به سمت منسجم شدن پیش می رفت. احساس من این بود که در سال جدید با نزدیک شدن به المپیک فضای کشور و فدراسیون ها المپیکی تر شود اما اکنون با توجه به شیوع کرونا مشکلاتی وجود خواهد داشت. اکنون نیاز به امکانات بیشتر از سوی مسئولان، تلاش بیشتر از سوی ورزشکاران و حساسیت بیشتر از سوی مربیان داریم. در سال جدید همه چیز به گسترش شیوع کرونا بستگی دارد که شرایط چگونه باشد. قطعا با کاهش شیوع کرونا تمرینات آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها