فروش خیاطان 50 درصد افت کرد/ دولت نظام بخشودگی را اجرا کند/ اگر ویروس کرونا نبود، شب عید متفاوتی داشتیم

رئیس اتحادیه خیاطان مردانه و زنانه‌دوز تهران گفت: برخورد با قاچاق پوشاک باعث شده بود که این صنف دوباره جان بگیرد و اگر ویروس کرونا نبود ما شب عید بسیار متفاوتی را تجربه می‌کردیم و باعث می‌شد که این صنعت دوباره در کشور شکوفا شود.

فروش خیاطان 50 درصد افت کرد/ دولت نظام بخشودگی را اجرا کند/ اگر ویروس کرونا نبود، شب عید متفاوتی داشتیم
کد خبر: 390794
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۸:۵۸:۲۶

اعتمادآنلاین| حبیب طهماسبی‌نیک در خصوص آخرین وضعیت اعضای این صنف و تاثیر ویروس کرونا برروی فعالیت‌ آنها گفت: صنف ما نیز مانند اکثر صنوف اسیر شیوع این ویروس شده و اکنون در رکود کامل به سر می‌بریم. فضای به وجود آمده در کشور به گونه‌ای است که مردم بسیار احتیاط می‌کنند و فقط برای اقلام خوراکی و بهداشتی هزینه می‌کنند. اگر بخواهیم با سال قبل مقایسه کنیم، فروش ما بیش از 50 درصد افت کرده است.

وی ادامه داد: به طور حتم امسال عید متفاوتی را تجربه خواهیم کرد و دید و بازدیدها و مسافرت‌ها کم خواهد شد. اکنون وضعیت به گونه‌ای است که اکثر صنوف تعطیل شدند و هیچ‌کس مقصر نیست و باید مردم با یکدیگر مدارا کنند.

رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه‌دوز تهران با اشاره به وظیفه دولت در چنین شرایطی گفت: دولت اعلام کرده که سررسید وام‌ها را دو ماه عقب انداخته و یا پرداخت مالیات به جای خرداد ماه، به شهریور موکول شده، این کارها هیچ تاثیری ندارد. وقتی درآمدی نداریم و فروشی وجود ندارد چگونه قرار است این مبالغ را پرداخت کنیم. زیرمجموعه ما 3000 واحد هستند که تمام آنها برای شب عید و بازار آن برنامه ریخته بودند اما اکنون همه چیز از بین رفته است. دولت به جای تعویق سررسیدها و مالیات باید از بخشی از درآمدهای خود صرف‌نظر کرده و نظام بخشودگی را اجرا کند. دولت باید از تولیدکنندگان، اصناف و اتحادیه‌ها مشاوره بگیرد که بهترین راه‌حل برای کمک کردن به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در این برهه چیست.

طهماسبی‌نیک با اشاره به ممنوعیت واردات پوشاک گفت: اتخاذ این سیاست و برخورد با قاچاق پوشاک باعث شده بود که این صنف دوباره جان بگیرد و اگر ویروس کرونا نبود ما شب عید بسیار متفاوتی را تجربه می‌کردیم و باعث می‌شد که این صنعت دوباره در کشور شکوفا شود.

وی در پایلن تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود ما از دولت می‌خواهیم که سال آینده هیچگونه افزایش مالیاتی را اعمال نکند زیرا عملا بازار شب عید را از دست دادیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها