کد خبر: 390854
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۹:۴۴:۵۴
| |

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد:

نقش والدین در آموزش‌های تلویزیونی به دانش‌آموزان چقدر است؟

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها می‌توانند نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان داشته باشند.

نقش والدین در آموزش‌های تلویزیونی به دانش‌آموزان چقدر است؟
کد خبر: 390854
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۹:۴۴:۵۴

اعتمادآنلاین| رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه سیمای خانواده شبکه یک سیما با اشاره به نقش والدین در آموزش‌های تلویزیونی به دانش‌آموزان، اظهارکرد: به هیچ عنوان در این مسیر آموزش را متوقف نمی‌کنیم و به کمک صداوسیما این برنامه‌ها را ادامه خواهیم داد. از طرفی آموزگاران ما تلاش کردند با توجه به فرصت‌ها آموزش‌های خوبی را برای دانش آموزان فراهم کنند و البته نقش خانواده‌ها در این میان نباید نادیده گرفته شود، آنها می‌توانند نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان داشته باشند.

وی افزود: خانواده‌ها به خصوص در دوره ابتدایی نقش مهمی دارند، دانش‌آموزان در دوره ابتدایی نباید احساس رهاشدگی کنند و این اصلاً به لحاظ تربیتی توصیه نمی‌شود. بنابراین درخواست ما از خانواده‌ها این است که برای روحیه دادن به دانش‌آموزان و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و تداوم نظم و انضباط در پیش بردن برنامه‌های درسی حتماً در کنار بچه‌ها باشند و در کنار کودکان خود برنامه‌های شبکه آموزش را تماشا کنند تا نتیجه مثبت را به دست بیاورند.

حکیم زاده تاکید کرد: دانش‌آموزان باید طبق یک برنامه روزانه آموزش را دنبال کند. ما در آموزش و پرورش نگاه‌مان این است که از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و اکنون والدین می‌توانند از نزدیک مشاهده کنند که روند آموزشی و فرزندانشان به چه صورتی است.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه آرام نگه داشتن فضای خانه در زمانی که برنامه پخش می‌شود از طرف خانواده ضرورت دارد، گفت: باید این برنامه‌ها جدی گرفته شود چراکه کودکان پایه‌های اول، دوم و سوم حتما نیازمند این هستند که والدینشان در حین پخش برنامه در کنار آنها باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: والدین می‌توانند پس از اینکه برنامه درسی تمام شد از فرزندان خود درباره دروس سوال کنند و نظارت داشته باشند تا تکالیفشان را انجام دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حکیم زاده در پایان گفت: مراکز انجمن اولیا و مربیان فعال هستند و خانواده‌ها می‌توانند به این مراکز زنگ بزنند و یا مراجعه کنند و اگر سوال و شائبه وجود دارد از سوی این انجمن ها برطرف شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها