دانشمند روس: ویروس کرونا، سلاح بیولوژیک آمریکا علیه چین و ایران است

یک دانشمند و زیست‌شناس روس اعلام کرد ویروس کرونا، سلاح بیولوژیک آمریکاست که از آن برای کنار زدن دشمنان خود از جمله چین و ایران استفاده می‌کند.

دانشمند روس: ویروس کرونا، سلاح بیولوژیک آمریکا علیه چین و ایران است
کد خبر: 390901
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۰:۲۰:۳۵

اعتمادآنلاین| «ایگور نیکولین» یک دانشمند و زیست شناس روس با طرح این پرسش که چینی‌ها از هزاران سال حیوانات مختلف را می‌خورند، اما چرا طی 20 سال گذشته بیماری‌هایی مانند ویروس کرونا در آن پدید آمده است و با اشاره به جنایت آمریکا در ایجاد آزمایشگاه‌هایی برای آزمایش‌های غیرمتعارف در خارج از آمریکا تأکید کرد ویروس کرونا، سلاح بیولوژیک آمریکاست که از آن برای کنار زدن دشمنان خود از جمله چین و ایران استفاده می‌کند.

ایگور نیکولین این را هم گفت که تدابیر دولت روسیه تا این لحظه از شیوع این ویروس به شکل همه گیر جلوگیری کرده است.

نیکولین که سابقا در کمیته سلاح بیولوژیک روسیه فعالیت کرده است، در مصاحبه‌ با شبکه روسیاالیوم درباره اینکه آیا ویروس کرونا ساخته دست بشر است یا واقعا در اثر عدم رعایت مسائل بهداشتی و از برخی غذا‌ها و حیوانات در چین منتقل شده است، گفت: «عقیده دارم در شهر‌های چین مانند همه شهر‌های بزرگ دیگر نقاط جهان بازاری وجود دارد که در آن حیواناتی فروخته می‌شوند و این غذا‌ها هزاران سال است که خورده می‌شود, اما ویروس کرونا در طول همه آن سال‌ها به انسان منتقل نشد، اما در بیست سال اخیر، این چهارمین شیوع ویروس در کشور چین است. عقیده دارم این مسئله تصادفی نیست و بلکه این یک طرح است. در اطراف مرز‌های چین, 25 آزمایشگاه بیولوژیک آمریکایی فعال هستند، در قزاقستان، قرقیزستان، لائوس، ویتنام، تایوان، کره جنوبی، فیلیپین، تایلند و مالزی و حتی افغانستان و پاکستان، در همه کشور‌های اطراف چین، آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکایی وجود دارد».

او درباره علت وجود چنین آزمایشگاه‌هایی در اطراف چین و نه در خاک آمریکا گفت: «زیرا آمریکایی‌ها در ظاهر به یک سری توافقنامه‌هایی پایبند هستند, اما برای جلوگیری از وقوع فجایع در کشورشان این آزمایشگاه‌ها را به خارج از خاک آمریکا انتقال داده‌اند. ما می‌دانیم که اتفاقاتی افتاد، مثلا ویروس سیاه زخم در سال 2001 از پژوهشکده بیماری‌های عفونی ارتش آمریکا در واشنگتن شیوع پیدا کرد. آمریکایی‌ها همچنین از امضای پروتکل منع گسترش سلاح میکروبی سر باز زدند و گفتند ما آن را اجرا نمی‌کنیم, زیرا راز‌هایی تجاری داریم و به کسی نمی‌گوییم که چه می‌کنیم. فراتر از آن، هزاران گردشگر و بازرگان چینی به روسیه می‌آیند، اما هیچ ویروسی وجود ندارد».

مجری برنامه در ادامه پرسید: یعنی شما عقیده دارید که این ویروس ساخته شده و برنامه ریزی شده است و همچنین به طور مستقیم از چین به ایران انتقال داده شد و این تصادفی نیست؟ نیکولین در پاسخ گفت: «عقیده دارم که این تصادفی نیست، بلکه این ویروس به صورت انتخابی به کشور‌هایی که دشمن آمریکا شمرده می‌شوند، می‌رود یعنی چین، ایران، برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا، همانطور که شاهد هستیم، تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشور‌ها بیشتر است؛ بنابراین فکر نمی‌کنم این مسئله تصادفی باشد، بلکه این نقشه نخبگان «حکومت جهانی» است، اگرچه کسی آن‌ها را انتخاب نکرده است و آن‌ها خودشان این نام را برای خود می‌پسندند. دویست خانواده‌ای که 40 هزار میلیارد دلار سرمایه دارند، فکر می‌کنند مهمترین موجودات کره زمین هستند، آن‌ها اغلب رسانه‌ها را در دست دارند و فیلم‌های هالیوودی را می‌سازند، در واقع آن‌ها بر عقل و ذهن بشریت تسلط دارند و ایده‌ای را مطرح می‌کنند که جمعیت جهان باید به یک دهم جمعیت کنونی برسد. البته این موضع رسمی واشنگتن نیست و این کشور‌ها نیستند که دست به این اقدام می‌زنند، یعنی نه انگلیس و نه آمریکا، بلکه شرکت‌های بزرگ مانند برخی شرکت‌های داروسازی در این کار دست دارند».

در حال حاضر تعداد افرادی که در سراسر جهان به بیماری کووید-19 دچار شده‌اند، به مرز 90 هزار نفر نزدیک شد. چین، کره جنوبی و ایتالیا بالاترین میزان مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.

اواخر سال 2019 شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها