کد خبر: 390930
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۰:۵۴:۳۹
| |

صنعتی به‌ نام پرورش زالو

مدیرکل شیلات استان زنجان گفت: امسال در استان زنجان 150 هزار قطعه زالو پرورش یافت.

صنعتی به‌ نام پرورش زالو
کد خبر: 390930
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۰:۵۴:۳۹

اعتمادآنلاین| منصور حقی‌راد اظهار کرد: در استان زنجان، 4 پرورشگاه فعال زالو وجود دارد. گفتنی است که 3 کارگاه نیز در مراحل دریافت مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی به سر می‌برند. تغذیه این موجودات از تک‌سلولی‌ها صورت می‌گیرد؛ لازم به ذکر است که این موجودات همچنین از حلزون و موادغذایی بدون پایه خون جهت تغذیه خود بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه با توجه به مطالعات انجام شده، از زالوها در مصارف بهداشتی و تهیه لوازم آرایشی بهره می‌گیرند، یادآور شد: از مکیدن خون بیمار توسط زالو برای درمان درد مفاصل، سردرد و مشکلات تنفسی استفاده می‌کنند. از زالودرمانی برای درمان کیست‌ها و مشکلات مغزی نیز استفاده می‌کنند، همچنین از این موجودات در زیباسازی پوست صورت و دیگر جاهای بدن، ناباروری و نازایی بهره می‌گیرند.

مدیرکل شیلات استان زنجان، هدف از تکثیر و تولید زالو در استان ایجاد اشتغال، تولید و کاهش بیکاری است، خاطرنشان کرد: محصولات جانبی پرورش زالو شامل روغن زالو، صابون و شامپو زالو، لوسیون زالو و فروش زالو به صورت خشک شده است. روغن زالو در حال حاضر در آمریکا و بسیاری از کشورها برای اهداف درمانی استفاده می‌شود، برای جلوگیری از گسترش هر نوع بیماری، زالو فقط بر روی همان بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حقی‌راد به تسهیلات اختصاص داده شده به پرورش‌دهندگان زالو اشاره و عنوان کرد: 80 درصد از مبلغ برآورد شده در طرح توجیهی به بانک معرفی می‌شود. گفتنی است که در هند روغن زالو به عنوان یک ماده موثر در جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها